• Hannah0808

    Tips & Råd

    Hej! 
    Jag tar gärna emot tips och råd om hur man gör en flygning med ett byte så smidigt som möjlig.
    Vi ska flyga för första gången med vårat barn som då är 6 månader.
    Är lite nervös hur det kommer att gå. 


    Checkar man alltid in vagnen på specialbagage? men har sett folk som har vagnen med fram tills påstigningen. 

  • Svar på tråden Tips & Råd
  • OlgaElvira

    Checka in er barnvagn. På många flygplatser får man låna barnvagn, ofta strax efter säkerhetskontrollen. Sedan lämnar man den när man går ombord. Sedan får ni kolla upp det där med vagn där ni byter. Fast då kanske det räcker med bärsele där.

  • Bergegardh

    Det är olika med incheckning av vagn men i Sverige går den ofta till specialbaggage och sen får ni den på slutdestination. På vägen hem kan det se annorlunda ut. Jag rekommenderar sulky om du har framför barnvagn. Mindre plats och oftast smidigare då alla gångvägar oftast är mer folk på än i Sverige. Om du ammar är flygningen väldigt enkel. De sover ofta under flygningen med tanke på att det helatiden är vit brus. Om de blir gnälliga brukar de somna när man ammar dem. Så köp vatten efter checkin om du ammar. Dock upplever jag att landning och start kan vara jobbigt, tror deras öron känner av tycket mer än oss. Extrakläder är måste, gärna flera ombyten. Ha en Body och hoddie eller liknande på flygplanet. Ta inte av hoodie förutom vid klädbyten, lätt att de blir sjuka av ac:n. Kika så det inte blåser i hens riktning på acn över stolarna. 

    Trevlig resa

Svar på tråden Tips & Råd