• Linfor

    Kanelbullar

    Hej! Måste bara fråga, hur skulle ni reagera om er 19åriga son äter upp typ 20 små bullar på två dagar? Min man blir så arg och jämför det Med stöld. Jag säger bara att det är inte ok och att min son skulle ha frågat givetvis och att jag ska säga till min son om detta. Fattar faktiskt inte problemet. Sa även att han kan köpa tillbaka (min man sa nämligen att det var hans) Det hela slutar med ett ?tjafs? om detta. Han tycker jag försvarar min son, medans jag tänker att problemet går ju lätt Att lösa. köpa nya ?frysbullar? och sen påminna min son om att ALLTID fråga först. Nu ligger manen sur i soffan.. suck. Är jag fel ute? 

  • Svar på tråden Kanelbullar
  • OlgaElvira

    Sur över kanelbullar?! Min erfarenhet av tonårspojkar är att de äter jämt, hungriga jämt. Nog inte bra hälsosamt att stilla suget med kanelbullar. Bor sonen hos er så att det är hans hem också? Eller var han på besök och länsade bullpåsen? Är det vanligt att din man blir sur på dig/din son? Din son betedde sig olämpligt, din man beter sig som en sur tonåring. Och nu det ska du vara som reder upp det hela?
    Säg till dem båda att de får reda ut bullproblemet själva. 


    ,
  • Linfor

    han blir nog extra sur på min son, varför vet jag inte, men förmodligen för han inte är hans biologiska Pappa?. Och som du  skriver min man beter sig som en sur tonåring Just nu.

  • Räkan77

    Känns som att kanelbullarna blev droppen som fick bägaren att rinna över. Har svårt att tänka mig att de hade en bra relation och sedan blev det här värsta grejen. Om det dessutom är köpebullar så är det ju väldigt enkelt att köpa nya. 

    Försök lös grundproblemet istället för att fokusera på bullarna. 

  • Anonym (Satan)
    Linfor skrev 2024-02-12 20:10:10 följande:
    Kanelbullar

    Hej! Måste bara fråga, hur skulle ni reagera om er 19åriga son äter upp typ 20 små bullar på två dagar? Min man blir så arg och jämför det Med stöld. Jag säger bara att det är inte ok och att min son skulle ha frågat givetvis och att jag ska säga till min son om detta. Fattar faktiskt inte problemet. Sa även att han kan köpa tillbaka (min man sa nämligen att det var hans) Det hela slutar med ett ?tjafs? om detta. Han tycker jag försvarar min son, medans jag tänker att problemet går ju lätt Att lösa. köpa nya ?frysbullar? och sen påminna min son om att ALLTID fråga först. Nu ligger manen sur i soffan.. suck. Är jag fel ute? 


    Så satans barnsligt av maken.
  • Anonym (S)

    Irriterande men ingen katastrof. Han får köpa egna kanelbullar nästa gång han ska frossa. Du får säga till honom att han aldrig får ta så mycket av något någonsin om han inte har köpt det till sig själv för sina egna pengar.

  • Anonym (H)

    Man behöver ju inte moffa i sig allt av något som finns i frysen i ett hem där det bor flera personer. 


    När jag var tonåring och bodde hemma så vågade jag knappt ta av den överblivna maten från dagen innan när jag var hemma sjuk. 

  • Linfor

    Ja min man har nog alltid haft saker att påpeka när det gäller mina barn och skulle det varit hans egna dotter hade detta aldrig blivit en sån stor grej?ja bonusföräldraskapet är en konst?

  • Linfor

    Såklart har jag sagt till min son och han bad om ursäkt, han ska även köpa nya. Men min man tjurar ändå. ..

  • Sanna43
    Anonym (Nej) skrev 2024-02-12 21:26:24 följande:

    Han överdriver, tonårsgrabbar äter massor


    Skulle inte kalla en 19 åring för grabb. Han är ju vuxen och borde veta att man delar med sig och att mat kostar 
Svar på tråden Kanelbullar