• Anonym (Orolig)

    Hur visade sig er herpes första gången?

    Hej! 
    Kan ni berätta om hur er herpes visade sig första gången? Jag är jätterädd att jag fått herpes i underlivet så igår var jag och tog prov för herpes. Men sköterskan tyckte inte det såg ut som en herpesblåsa och sen hade jag inga andra vanliga herpessymtom. 


    Tack på förhand. 

  • Svar på tråden Hur visade sig er herpes första gången?
  • Anonym (Annat)

    En enda stor blåsa,  jätteont. 
    Vet inte vad för andra symptom du menar? Jag har inget annat än ont av blåsan som uppstår ibland.

  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Annat) skrev 2024-02-18 08:21:01 följande:

    En enda stor blåsa,  jätteont. 
    Vet inte vad för andra symptom du menar? Jag har inget annat än ont av blåsan som uppstår ibland.


    Har du fått bekräftat av läkare att det verkligen är herpes? 


    När man får sitt första herpesutbrott brukar man få blåsor som svider, bränner, kliar som sedan spricker och blir till sår. Man kan även få feber, ont i ljumskarna, svårt att kissa. 

    Jag tyckte bara det började skava på klitoris, tittade och såg en lite blåsa PÅ klitoris UNDER klitoriskappan. Dock har det aldrig svidit eller bränt, bara varit en obehaglig känsla. Vet ej om du är man eller kvinna men om du är kvinna så kan du försöka tänka dig att någon nyper med typ en pincett på din känsligaste del av klitoris. Och att den känslan aaaaaldrig slutar. 


    Men sköterskan som tog herpesprovet så att hon inte tycker det ser ut som herpes, bara skavsår. Och en annan läkare jag fick träffa sa samma sak. Så vi får se.

  • Anonym (Annat)

    Japp bekräftat via prov. Gyn sa samma till mig som till dig, ser inte ut som herpes men det var det. 
    Jag har aldrig fått mer än just en stor blåsa. Gör ont som tusan. Aldrig feber etc. Fick mitt första utbrott för 25 år sen.

  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Annat) skrev 2024-02-18 16:04:04 följande:

    Japp bekräftat via prov. Gyn sa samma till mig som till dig, ser inte ut som herpes men det var det. 
    Jag har aldrig fått mer än just en stor blåsa. Gör ont som tusan. Aldrig feber etc. Fick mitt första utbrott för 25 år sen.


    Amen fyfan? då kommer jag fan operera bort min klitta. Vad har man för jävla otur att få det på KLITORIS??? 
  • Anonym (Herpes)

    Jag fick feber och blåsor i hela underlivet som gjorde så ont att jag inte kunde gå eller ha underkläder. Gynekologen konstaterade att det var könsherpes och jag fick medicin det var 15 år sen och det har aldrig kommit tillbaka. 

  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Annat) skrev 2024-02-18 18:57:51 följande:

    Det kan ju vara något annat.


    Ja läkarna sa skavsår men nu blev jag osäker igen
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Herpes) skrev 2024-02-18 19:06:20 följande:

    Jag fick feber och blåsor i hela underlivet som gjorde så ont att jag inte kunde gå eller ha underkläder. Gynekologen konstaterade att det var könsherpes och jag fick medicin det var 15 år sen och det har aldrig kommit tillbaka. 


    Åh låter fruktansvärt!! Jag ska väl vara glad att jag bara har en finne s
    på klitoris som skaver och värk i benen
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Annat) skrev 2024-02-18 18:57:51 följande:

    Det kan ju vara något annat.


    Det är inte herpes! Eller något annat. Gud vilken lättnad
  • Anonym (Hmm)

    Skönt att det inte var något.
    Blev bara fundersam när läkare säger att det är skavsår. Skavsår set inte ut som en finne. Inte på mig iaf. Då ser det ut som skav.

  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-02-20 18:16:22 följande:

    Skönt att det inte var något.
    Blev bara fundersam när läkare säger att det är skavsår. Skavsår set inte ut som en finne. Inte på mig iaf. Då ser det ut som skav.


    När jag var hos läkaren så var det rött och irriterat/typ som ett sår eftersom jag hade tagit hål på blåsan hemma. Ville väl helst att det skulle vara en finne för när jag googlade ?blåsa i underlivet? fick man bara upp massa om herpes. Sen var det väldigt svårt att undersöka själv då det är på klitoris, under kappan. Nu är det snart helt läkt utan sårskorpa eller något annat jobbigt. Kört på en kräm som heter Vagisan och hjälpt så mycket! 
Svar på tråden Hur visade sig er herpes första gången?