• Kaga

    Har ert barn haft öroninflammation och trasig trumhinna?

    Vilken behandling fick ni, antibiotika? Örondroppar? 

    Hur läge rann det ur örat? 

    Vår 4,5 åring fick öroninflammation med spräckt trumhinna i fredags. Har fått antibiotika men fortfarande efter 4 dagar rinner det mycket. Imorgon är sista dagen med antibiotika. 

  • Svar på tråden Har ert barn haft öroninflammation och trasig trumhinna?
  • Ruter

    Japp flera gånger. Antibiotika i 5 dagar förutom sist då åt hon först 5 dagar,  men fick feber igen direkt efter och då konstaterad dubbelsidig öroninflammation och fick antibiotika i ytterligare 10 dagar. 

    Samtliga gånger runnit från öronen upp till 4-5dagar. Haft feber som oftast försvunnit på dag 3 med antibiotika..Samma sist försvann på dag tre men var tillbaka på dag 6 när hon slutat med antibiotika.

  • Anonym (kommer)
    Kaga skrev 2024-02-19 15:57:33 följande:
    Har ert barn haft öroninflammation och trasig trumhinna?

    Vilken behandling fick ni, antibiotika? Örondroppar? 

    Hur läge rann det ur örat? 

    Vår 4,5 åring fick öroninflammation med spräckt trumhinna i fredags. Har fått antibiotika men fortfarande efter 4 dagar rinner det mycket. Imorgon är sista dagen med antibiotika. 


    Flera gånger, och även jag själv har haft det i vuxen ålder.

    Det är bra om det rinner ut, det betyder att hålet inte stängts, för om det gör det och fyller på med var så riskerar att brista igen. Det kommer att läka så småningom. 

    Jag hade ont i örat och kände en tjock känsla i örongången flera månader efter min infektion. 
  • cosinus

    Yngsta barnet en gång. Minns inte exakt hur länge det rann men jag vet att hon blev väldigt ljudkänslig en period. 

    Fick även göra kompletterande hörseltester något halvår efteråt.

  • Anonym (Li)

    Vilken behandling fick ni.

    Vi fick både örondroppar 7 dagar plus penicillin.

    Vet inte om det var rätt att ge örondroppar också?

Svar på tråden Har ert barn haft öroninflammation och trasig trumhinna?