• Anonym (TS)

    Ingen mens på över 2 månader , inte gravid

    Fick senare riktiga mensen den 12/12. Då var den som vanligt .. sen när jag skulle ha nästa mens kom den inte .. 10 dagar senare fick jag en väldigt liten blödning , mycket mindre än mens och blödde inte ens en dag. Bara lite ljusrött på pappret och tampongen.
    Kände mig inte gravid (har varit det 5 gånger, 2 missfall och 3 barn) men tog grav test några dagar efter det för säkerhets skull , en månad sen ungefär alltså och det var negativt. Känner mig absolut inte gravid nu heller och har inte bara haft avbrutet några enstaka gånger.

    Har känt lite i magen som mensvärk eller ägglossning några gånger och trott att det är på g men nej.. Är livrädd för att nånting är fel. Jag är 36 år , kan det vara tidigt klimakterie? Eller något annat fel med hormoner? Jag ammar men barnet är 2 år och jag fick tillbaks mensen redan när han var 3 månader. Stress? Har flyttat ganska nyligen ( i december) .. 

    Tänkte ringa gyn imorgon och boka tid men vet inte ens om det räcker med en gynundersökning för att ta reda på orsaken, man kanske behöver ta prover också ? Finns det någon som har varit med om samma sak? Äter inga preventivmedel förresten 


    Ursäkta om det blev långt , tacksam för svar! 

Svar på tråden Ingen mens på över 2 månader , inte gravid