• Blindinglights

    Fritid som förälder

    Är en 34 årig mamma till 3 barn som var på festival förra året, tyvärr var det inget för mina jämnåriga vänner så får inte med mig någon. En vän som är 9 år yngre än mig ska dit med sina vänner i samma ålder och ville att jag skulle med dem. Har enbart träffat dem enstaka gånger men det är ett trevligt gäng. 
    Nu till kruxet: har svårt att släppa att jag dels är äldre, är den enda som är förälder och, ja tyvärr, lite hur detta anses utifrån. Detta gäller en kväll med övernattning som jag tänkte boka och välja hotell själv, men det blir många timmar tillsammans. Det kommer förekomma alkohol men såklart på en rimlig nivå. Min partner har inga problem med att vara  hemma med barnen. 
    Är det någon som kan dela sina tankar kring situationen?

  • Svar på tråden Fritid som förälder
  • Tow2Mater

    Ar den yngre vännen och vännens vänner av samma eller motsatt kön som dig? Tänker att det spelar en del roll i det hela.

  • Sisisisi

    Inte ska du bry dig om vad en del tråkmånsar säkerligen anser om att du går på festival. Gör det du tycker är kul! Du går ju med folk som är typ 25 år, alltså andra vuxna inga tonåringar så jag skulle inte tänka mer på ålderskillnaden. 


    jag är snart 40, har två barn och tycker att det låter superskoj att gå på festival med ett gäng yngre bekanta, kbk! 

  • Blindinglights

    Min vän är av samma kön, blandat tjejer och killar i gänget. 5 Pers allt som allt. Gör det saken bättre eller sämre Tow2Mater?

    Sisisisi, tack för pepp! Håller innerst inne med dig, får sätta tråkiga tankar och kommentarer åt sidan om det skulle komma. 

  • Tow2Mater
    Blindinglights skrev 2024-02-19 21:39:01 följande:

    Min vän är av samma kön, blandat tjejer och killar i gänget. 5 Pers allt som allt. Gör det saken bättre eller sämre Tow2Mater?

    Sisisisi, tack för pepp! Håller innerst inne med dig, får sätta tråkiga tankar och kommentarer åt sidan om det skulle komma. 


    Bättre, anser jag. Om det bara var vänner av motsatt kön skulle du lätt kunna uppfattas som någon slags milf i ett gäng av yngre killar.
  • Blindinglights

    Jisses, har inte sett saken på det sättet Tow2mater, det är ju dock mestadels vänner av andra könet. 
    Känner ändå  att livet någonstans är för kort för att oroa sig över vad andra ska tycka. Är ju inte där för min väns vänner, är ju där för att jag vill vara där och det är ju trevligt med sällskap.

  • BaraLillaJag84

    Det beror ju på dig och din attityd! Anser du er vara ett gäng som har musiken gemensamt så kan det bli jäkligt trevligt, men ser du det som att du är ute med ett gäng "omogna småglin" så kommer det ju lysa igenom. Har ingen annan familj så kanske inte barn är det som främst diskuteras. Och definitivt inte med den attityden att du skulle vara mycket "mognare" än de andra för att du har barn! Åk med och chilla och njut av stämningen och musiken! Visa inte bilder på dina barn och berätta om deras otroliga framsteg i livet om det inte efterfrågas!
    Lycka till!

Svar på tråden Fritid som förälder