• Anonym (Kaffedraken)

    Folk har fullt upp med sitt eget

    Stämmer detta? Eller kan man se att folk faktiskt har tid över att lägga sig i andras liv, faktiskt stör sig på andras utseende så att de måste klanka ner på dom, hånar andra som inte gör dom de tycker att man ska göra, osv?

  • Svar på tråden Folk har fullt upp med sitt eget
  • Anonym (Nr1)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-02-20 12:01:46 följande:
    Folk har fullt upp med sitt eget

    Stämmer detta? Eller kan man se att folk faktiskt har tid över att lägga sig i andras liv, faktiskt stör sig på andras utseende så att de måste klanka ner på dom, hånar andra som inte gör dom de tycker att man ska göra, osv?


    Du har definitivt inte fullt upp utan gott om tid att lägga dig i andras liv och tankar. Skaffa dig ett meningsfullt liv. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Nr1) skrev 2024-02-20 12:09:17 följande:
    Du har definitivt inte fullt upp utan gott om tid att lägga dig i andras liv och tankar. Skaffa dig ett meningsfullt liv. 
    Jag pratar om andra. Som att gå till gymmet eller gå till stranden t ex. Många säger att de har sina egna nojor och fullt upp med sig själva, och bryr sig inte om andra och hur dom ser ut. Stämmer det?
  • Anonym (Nr1)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-02-20 12:14:51 följande:
    Jag pratar om andra. Som att gå till gymmet eller gå till stranden t ex. Många säger att de har sina egna nojor och fullt upp med sig själva, och bryr sig inte om andra och hur dom ser ut. Stämmer det?
    Jag pratar också om andra, dig t ex. 
  • annabellelee
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-02-20 12:14:51 följande:
    Jag pratar om andra. Som att gå till gymmet eller gå till stranden t ex. Många säger att de har sina egna nojor och fullt upp med sig själva, och bryr sig inte om andra och hur dom ser ut. Stämmer det?
    Min erfarenhet är att folk i tonåren gärna pekade finger åt andra, ofta som en taktik för att verka bättre själv, men de flesta människor har växt ifrån det i 20-års åldern. Det är säkert individuellt, men som vuxen har jag inte stött på sånt beteende. 

    Hänger du på stranden där tonåringarna samlas och visar upp sig, så visst, där kan folk viska och fnissa, men ligger du och solar bland du bland småbarnsföräldrar ser du bara folk som försöker överleva, och som är glada bara de slipper få saft nerspilld över hela sig.
  • Agda90
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-02-20 12:14:51 följande:
    Jag pratar om andra. Som att gå till gymmet eller gå till stranden t ex. Många säger att de har sina egna nojor och fullt upp med sig själva, och bryr sig inte om andra och hur dom ser ut. Stämmer det?
    JA!
    Jag har fullt upp med mitt liv! Min familj, jobb, vänner, hobbysar. Varför ska jag lägga energi på folk som har en massa åsikter utan att veta något egentligen?

    Hur jag ser ut har inget med någon annan att göra. Men det finns garanterat de som tycker både det ena och det andra. JAG SKITER I DET!
    Det är deras hälsa som tar stryk av att hålla på med skvaller och skitsnack, inte min.

    Som jag skrev i något annat inlägg. Vi har ETT liv och EN kropp. 
    Varför ska jag anpassa mig efter alla andra? Jag lever mitt liv och det kan alla andra också göra. 
  • Agda90
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-02-20 12:14:51 följande:
    Jag pratar om andra. Som att gå till gymmet eller gå till stranden t ex. Många säger att de har sina egna nojor och fullt upp med sig själva, och bryr sig inte om andra och hur dom ser ut. Stämmer det?

    Får göra ett tillägg där. 


    Jag bryr mig om hur jag ser ut. Vårdar min kropp. Men jag bryr mig inte om vad andra tycker om mig. 

  • Anonym (Varför drabbas du ständigt mer än andra?)

    Jag förstår faktiskt inte vad du umgås med folk som håller på så.
    Menar du att dina vänner håller på så? att dina kollegor håller på så?
    Att folk på stranden, gymet, och andra ställen håller så?

    Nej jag hör aldrig mina vänner hålla på så, jag hör inte mina arbetskollegor hålla på så, jag hör inte det hela tiden när jag är på stranden eller andra offentliga ställen. 

    Jag hör ytterst sällan folk hålla på klanka ner på andra, håna folk eller säga till dom hur dom ska leva sina liv mm.
    Så ja man undrar faktiskt vad för sorts personer du umgås med som hela tiden håller på så.
    Det är verkligen inget folk jag umgås med gör.
    Men jag hör inte det heller på stranden och andra ställen heller, nej jag upplever det som ytterst sällan.
    Jag kan faktiskt inte förstå hur du hela tiden kan höra sådana saker ute bland okända personer på stranden och andra ställen. Har aldrig hört ifrån någon jag känner att dom hör och ser det heller så särskilt ofta.
    Då jobbar jag ändå mitt i city bland kunder och rör mig runt i stan och åker kollektivt varje dag, är ute bland folk med mina barn osv.

    Jag undrar vart du bor där folk hela tiden beter sig så dåligt och klagar på folks utseenden, vad det är för arbetsplatser du jobbat på där dom gör det och vilka du  umgås med privat som gör så.
    Varför blir du alltid utsatt mer än andra? varför drabbas du av detta hela tiden när du själv säger att du har varit vältränad och är snäll och trevlig, det är så märkligt!
    Vad tror du själv att det beror på att du alltid råkar ut för detta mer än andra?
    Dras du till till sådana personer som beter sig dåligt?

  • Anonym (Kaffedraken)
    Agda90 skrev 2024-02-20 13:15:18 följande:
    JA!
    Jag har fullt upp med mitt liv! Min familj, jobb, vänner, hobbysar. Varför ska jag lägga energi på folk som har en massa åsikter utan att veta något egentligen?

    Hur jag ser ut har inget med någon annan att göra. Men det finns garanterat de som tycker både det ena och det andra. JAG SKITER I DET!
    Det är deras hälsa som tar stryk av att hålla på med skvaller och skitsnack, inte min.

    Som jag skrev i något annat inlägg. Vi har ETT liv och EN kropp. 
    Varför ska jag anpassa mig efter alla andra? Jag lever mitt liv och det kan alla andra också göra. 
    Jättebra om man inte låter andras åsikter påverka. Men alla är inte så. Det finns de som tar åt sig och att det förstör mycket när andra tycker saker, kritiserar, anmärker, hånar osv. Om nu folk har fullt upp med sig själva, och kämpar med sitt eget, sina egna nojor, varför har de ingen förståelse för hur andra människor kan känna?
  • Anonym (.)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-02-20 14:32:03 följande:
    Jättebra om man inte låter andras åsikter påverka. Men alla är inte så. Det finns de som tar åt sig och att det förstör mycket när andra tycker saker, kritiserar, anmärker, hånar osv. Om nu folk har fullt upp med sig själva, och kämpar med sitt eget, sina egna nojor, varför har de ingen förståelse för hur andra människor kan känna?
    Du har för höga förväntningar på dessa människor. Alla är inte alltid konstruktiva.
Svar på tråden Folk har fullt upp med sitt eget