• Anonym (Orolig)

    Hur mycket kommer jag tappa i vikt?

    Jag har nyligen börjat på en ny medicin och förlorat all min aptit. Försöker dock tvinga i mig lite och det blir en proteindryck och kvarg, vilket sammanlagt blir 270 kalorier. Jag ska prata med läkaren, men om jag måste fortsätta ta denna medicin och inte får i mig mer mat, hur mycket kommer jag tappa i vikt, typ på en vecka?

    Förstår att det är olika från person till person, hur mycket man väger och hur mycket man rör på sig. Jag väger just nu 75 kg och är 159 lång och går promenader varje dag. 

    Jag ska gifta mig om fyra månader och ska inte ha en traditionell bröllopsklänning, men en liten finare klänning och borde beställa den snart men vet inte vilken storlek...

  • Svar på tråden Hur mycket kommer jag tappa i vikt?
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Orolig) skrev 2024-02-23 15:51:11 följande:
    Hur mycket kommer jag tappa i vikt?

    Jag har nyligen börjat på en ny medicin och förlorat all min aptit. Försöker dock tvinga i mig lite och det blir en proteindryck och kvarg, vilket sammanlagt blir 270 kalorier. Jag ska prata med läkaren, men om jag måste fortsätta ta denna medicin och inte får i mig mer mat, hur mycket kommer jag tappa i vikt, typ på en vecka?

    Förstår att det är olika från person till person, hur mycket man väger och hur mycket man rör på sig. Jag väger just nu 75 kg och är 159 lång och går promenader varje dag. 

    Jag ska gifta mig om fyra månader och ska inte ha en traditionell bröllopsklänning, men en liten finare klänning och borde beställa den snart men vet inte vilken storlek...


    Prata med din läkare, det är inte bra att du äter så lite varje dag, det är väldigt ohälsosamt. Så se till att få en ny medicin. 


    Storleken på klänningen är inte din prioritet just nu, utan din hälsa. 

  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-02-23 16:03:08 följande:

    Prata med din läkare, det är inte bra att du äter så lite varje dag, det är väldigt ohälsosamt. Så se till att få en ny medicin. 


    Storleken på klänningen är inte din prioritet just nu, utan din hälsa. 


    Det är svårt att få läkartid tyvärr...
  • Anonym (Vibbar)

    Låter mer som att det är din strategi för att gå ner i vikt inför bröllopet. Du kommer inte att kunna fortsätta med detta i längden och du kommer inte att kunna promenera eller fungera. Prata genast med din läkare.

  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Orolig) skrev 2024-02-23 16:10:34 följande:
    Det är svårt att få läkartid tyvärr...
    Ok, och då ska du bara strunta i det? 

    Varför tycker du det är en bra idé att äta så lite? 
  • Anonym (Vibbar)
    Anonym (Orolig) skrev 2024-02-23 16:10:34 följande:
    Det är svårt att få läkartid tyvärr...
    Strunt! Om man inte får i sig näring finns det självklart läkartider.
  • Anonym (Vibbar)

    Vad är det för medicin du har förresten? Låter ju konstigt att sätta dig på en ny medicin med denna förödande biverkan och sedan inte göra en uppföljning.

  • Anonym (Orolig)

    Jag vet att det är ohälsosamt och jag ska kontakta mottagningen. Men det är svårt att få läkartid. Måste oftas vänta ett halvår. 

    Sen ja, jag kanske vill gå ner till en storlek M men inte mer än så. Jag vill kunna äta mat och därför jag köpt kvarg och dryck så jag ändå får i mig något.

  • Fjäril kär
    Anonym (Orolig) skrev 2024-02-23 16:16:02 följande:

    Jag vet att det är ohälsosamt och jag ska kontakta mottagningen. Men det är svårt att få läkartid. Måste oftas vänta ett halvår. 

    Sen ja, jag kanske vill gå ner till en storlek M men inte mer än så. Jag vill kunna äta mat och därför jag köpt kvarg och dryck så jag ändå får i mig något.


    Du får givetvis en akut läkartid om du talar om för sköterskan när du ringer att du inte kan.äta pga mediciner.  Det fattar du väl själv? 

    Det är väldigt farligt att må som du gör. Tänk på att du riskerar att inte kunna gifta dig alls om du fortsätter så här
  • Anonym (Patricia)
    Anonym (Orolig) skrev 2024-02-23 16:16:02 följande:

    Jag vet att det är ohälsosamt och jag ska kontakta mottagningen. Men det är svårt att få läkartid. Måste oftas vänta ett halvår. 

    Sen ja, jag kanske vill gå ner till en storlek M men inte mer än så. Jag vill kunna äta mat och därför jag köpt kvarg och dryck så jag ändå får i mig något.


    Nej det är bullshit att du måste vänta på tid. Du är under behandling av nånting och då får du givetvis en tid snarast om du berättar om dina problem.  

    Men det låter som att du VILL må dåligt?
  • Anonym (Den sista idioten är inte född..)
    Fjäril kär skrev 2024-02-23 16:25:08 följande:
    Hur mycket kommer jag tappa i vikt?
    Du får givetvis en akut läkartid om du talar om för sköterskan när du ringer att du inte kan.äta pga mediciner.  Det fattar du väl själv? 

    Det är väldigt farligt att må som du gör. Tänk på att du riskerar att inte kunna gifta dig alls om du fortsätter så här
    Det viktiga är inte att vara frisk eller må bra på sitt bröllop. Det viktiga är att tappa många kilon på fyra veckor
  • Lynx123

    Superfarligt! Du kommer förlora din muskelmassa jättefort och knappt orka gå eller stå. Kontakta läkare snarast för det här kan gå riktigt illa.

Svar på tråden Hur mycket kommer jag tappa i vikt?