• Anonym (A)

    Utmattad

    Jag mår alltid jättedåligt efter jobbet, det känns ofta som att jag har feber, huvudvärk, illamående, ont i magen och så vidare. Sista timmen på jobbet är jag verkligen HELT slut i både kroppen och huvudet och efter jobbet har jag i princip ingen ork att göra saker jag vill. Jag känner mig aldrig heller riktigt utvilad trots att jag sover bra och inte vaknar på nätterna. Jag jobbar på skola, vilket inte är mitt drömjobb och emellanåt känns det tufft att ta sig dit, speciellt om jag inte jobbat under en längre period. 


    Jag jobbar bara 2 till 3 dagar i veckan då jag i övrigt studerar på 75%, så jag arbetar inte speciellt mycket egentligen. Jag började studera nu precis efter årsskiftet så innan dess har jag jobbat, dock har jag de senaste 1,5 åren för det mesta inte ens jobbat heltid. Under största perioden har jag jobbat ca 75%, och sammanlagt har kanske 3-4 månader varit heltid. Välmåendet i övrigt är bra, jag har vänner, en fantastisk familj och världens bästa hästar, så jag vill ändå påstå att jag är lyckligt lottad och lever ett aktivt och bra liv. Värt att nämna är att den här extrema tröttheten är som allra mest påtaglig de dagar jag jobbar, de dagar jag studerar är det inte samma sak, jag är trött, men en sådan dag kan jag lätt hinna med att vara i stallet, plugga, städa, handla, laga mat och så vidare, vilket inte skulle gå en dag jag jobbat innan. 


    Jag förstår inte varför jag mår så himla dåligt både fysiskt och psykiskt efter en dag så. Det är mestadels fysiskt, men vissa dagar kan jag komma hem och börja störtgrina från ingen stans och känna mig helt nere. Jag lider inte speciellt av psykiskt ohälsa så, utan detta handlar mest bara om att jag känner mig så utmattad. 


    Jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på för att detta ska bli bättre. Jag äter olika sorters vitaminer och rör på mig regelbundet. Detta känns i min värld inte som något man söker läkarhjälp för heller. 


    Vad tror ni, är det jobbet som är problemet eller vad är det med mig? Hahah 

  • Svar på tråden Utmattad
  • Anonym (Ngng)

    Behöver dock inte vara så att du har det. Men du är ju utmattad iaf. Lyssna på kroppen. 

  • Anonym (Byt?)

    Kan du inte byta jobb? Eller ta nån extra kurs så att du pluggar heltid en period och kan söka jobb under tiden? Jobbet verkar fel för dig.

Svar på tråden Utmattad