• Anonym (Kaffedraken)

    Kvinnor gillar att träna

    Jag ser ofta kvinnor på dejtsidor nämna att de gillar att träna. Är det här viktig info? Man vill att andra ska veta att man uppskattar en aktiv och hälsosam livsstil kanske. Ni kvinnor som gillar att träna, har ni stora krav och förväntningar på mannen, att han också ska träna? Bör han vara vältränad? Ni som tränar, gillar ni att visa upp er, och tycker att ni har en fin kropp? Tar bilder på gymmet t ex, och lägger upp på instagram och facebook?

  • Svar på tråden Kvinnor gillar att träna
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag gillar själv att träna, men inte lika mycket som förr. Jag nämner inte träning, för det kan få kvinnor att få stora förväntningar på att man ska se ut som nån av Hollywood-skådisarna.

  • Anonym (Jgkf)

    Men nej jag lägger då inte upp bilder. då är man inte nöjd känns det som och söker bekräftelse 

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Jgkf) skrev 2024-02-24 11:07:10 följande:

    Det visar att man tar hand om sig själv. 


    Får man inte ofta hum om det när man ser bilder?
  • Anonym (Mm)

    Tror de bara är väldigt Unga tjejer som lägger upp bilder från gymet för att få bekräftelse 

    Vi andra behöver inte de vi vet att vi är bra ändå

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Mm) skrev 2024-02-24 12:39:15 följande:

    Tror de bara är väldigt Unga tjejer som lägger upp bilder från gymet för att få bekräftelse 

    Vi andra behöver inte de vi vet att vi är bra ändå


    De äldre kvinnorna som gör det, gör det inte för att få kommentarer och bekräftelse?
  • Anonym (Mm)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-02-24 12:41:23 följande:
    De äldre kvinnorna som gör det, gör det inte för att få kommentarer och bekräftelse?
    Har aldrig sett några äldre lägga ut såna bilder. Men jag kanske inte bara känner såna personer 
  • Sayuri

    Träning är en enormt stor del av mitt liv, men jag skulle aldrig komma på tanken att lägga ut någon som helst bild på mig på gymet, svettig, avsminkad och med håret uppsatt i en hästsvans, eller en logg från min löprunda från Runkeeper. Jag kan inte tänka mig att någon över huvud taget skulle vara intresserad av det.

    Om jag däremot hade sökt efter en partner, så hade jag säkert nämnt det. Jag skulle helt enkelt ha svårt att känna mig tillfreds med någon som inte åtminstone delvis delar mitt intresse för att vara fysiskt aktiv.

  • Anonym (Jgkf)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-02-24 11:08:04 följande:
    Får man inte ofta hum om det när man ser bilder?
    Nej. Man kan vara smal men fullständigt strunta i sig själv, knappt äta något. Eller träna 
  • Anonym (Jgkf)
    Sayuri skrev 2024-02-24 13:39:47 följande:

    Träning är en enormt stor del av mitt liv, men jag skulle aldrig komma på tanken att lägga ut någon som helst bild på mig på gymet, svettig, avsminkad och med håret uppsatt i en hästsvans, eller en logg från min löprunda från Runkeeper. Jag kan inte tänka mig att någon över huvud taget skulle vara intresserad av det.

    Om jag däremot hade sökt efter en partner, så hade jag säkert nämnt det. Jag skulle helt enkelt ha svårt att känna mig tillfreds med någon som inte åtminstone delvis delar mitt intresse för att vara fysiskt aktiv.


    Jag tycker det är kul att höra om andras löprundor. Däremot inte bilder på personen 
Svar på tråden Kvinnor gillar att träna