• Anonym (Hon)

    Hur ärlig ska man vara?

    Jag har bara haft sex med en annan innan min nuvarande och han frågade av någon anledning om mitt ex "är större än han"... jag svarade ärligt, att jo, det är han. Dock sa jag inte att jag insåg HUR stor exet faktiskt är när jag fick annat att jämföra med...

    Nu har han hakat upp sig på det, fått komplex och frågar om jag ändå tycker han är skön osv. Min kompis säger att jag borde ha ljugit, men alltså,,, varför ställer man frågor man inte kan ta svaret på? Ja, mitt ex är väldigt välhängd nedtill, men han är en hemsk människa... och totalt självisk i sängen, vilket min pojkvän vet, så vad spelar storleken för roll?

  • Svar på tråden Hur ärlig ska man vara?
  • Anonym (Herakles)

    Om du frågat honom om hans ex var snyggare eller roligare att vara med än du och han sade ja...hur hade det känts? Vissa bryr sig inte alls, men lite finkänslighet skadar inte . ..

  • Anonym (Hon)
    Anonym (Herakles) skrev 2024-03-05 16:25:41 följande:

    Om du frågat honom om hans ex var snyggare eller roligare att vara med än du och han sade ja...hur hade det känts? Vissa bryr sig inte alls, men lite finkänslighet skadar inte . ..


    Jag skulle aldrig ställa en sån fråga och i ditt exempel är det en smakfråga. Vem som är störst är ett faktum.
  • Anonym (Sofie)
    Anonym (Hon) skrev 2024-03-05 16:21:36 följande:
    Hur ärlig ska man vara?

    Jag har bara haft sex med en annan innan min nuvarande och han frågade av någon anledning om mitt ex "är större än han"... jag svarade ärligt, att jo, det är han. Dock sa jag inte att jag insåg HUR stor exet faktiskt är när jag fick annat att jämföra med...

    Nu har han hakat upp sig på det, fått komplex och frågar om jag ändå tycker han är skön osv. Min kompis säger att jag borde ha ljugit, men alltså,,, varför ställer man frågor man inte kan ta svaret på? Ja, mitt ex är väldigt välhängd nedtill, men han är en hemsk människa... och totalt självisk i sängen, vilket min pojkvän vet, så vad spelar storleken för roll?


    Ja, alltså det var ju korkat av din kille att fråga nåt sånt, men du kan ju försöka trycka på att han ändå är bättre för att han bryr sig om dig och inte bara tänker på sig själv etc.

    Känner inte heller att man ska behöva ljuga om en sån grej bara för att nåns ego inte ska bli förstört. 
  • Anonym (P)
    Anonym (Hon) skrev 2024-03-05 16:28:26 följande:
    Jag skulle aldrig ställa en sån fråga och i ditt exempel är det en smakfråga. Vem som är störst är ett faktum.
    Det är ointressant om det var ett faktum. Att du inte klarar av att känna av om du verkligen ska säga det eller inte är det stora problemet. Håll dig borta från män tills du lärt dig detta.
  • Anonym (Donna)

    Ställer man en fråga så får man ta svaret.
    Sen kan jag inte förstå varför  man ens ställer en sån fråga.

  • Anonym (Donna)
    Anonym (P) skrev 2024-03-05 16:30:57 följande:
    Det är ointressant om det var ett faktum. Att du inte klarar av att känna av om du verkligen ska säga det eller inte är det stora problemet. Håll dig borta från män tills du lärt dig detta.
    Tycker du att hon skulle ha ljugit?
  • Anonym (P)
    Anonym (Donna) skrev 2024-03-05 16:32:19 följande:
    Tycker du att hon skulle ha ljugit?
    Att du ser det som det enda alternativet att hantera situationen placerar dig  samma fack som TS.
  • Anonym (Hon)

    Hålla mig borta från män för att de kan ställa frågor de egentligen inte har med att göra? Kanske är de som får lära sig att inte fråga saker de inte kan ta "fel svar" på?

  • Anonym (A)
    Anonym (P) skrev 2024-03-05 16:34:04 följande:
    Att du ser det som det enda alternativet att hantera situationen placerar dig  samma fack som TS.
    Håller med.
  • Anonym (Hon)

    Min pojkvän är den enda som fått mig att komma och det vet han...

Svar på tråden Hur ärlig ska man vara?