• Anonym (Däck)

    Rädd att misslyckas på jobbet

    Hej 
    Jag har jobbat inom mitt yrke i två år till sommaren. jobbade först som sommarvikarie och sedan på timmar. och nu är första gången som jag fick ett riktigt schema på ett annat ställe i några månader som kan bli fast om det funkar bra. Men är jätte rädd att misslyckas och att chefen ska säga att jag inte duger att fortsätta när vi har möte. Första sommaren jobbade jag på ett annat jobb och fick jag flera månader efter reda på klagomål om mig så jag nästan fick sluta och mådde jätte dåligt över det så det skrämde upp mig. denhär ovissa känslan är jobbig då det tar massa energi att oroa sig

  • Svar på tråden Rädd att misslyckas på jobbet
  • Anonym (Miki)

    Jag har också varit med om liknande, att jag fick veta om klagomål långt senare. Jag mådde också jättedåligt, kände mig så dålig och misslyckad.
    Har också fått kritik osv flera gånger.

    Känner alltså igen mig mycket i det du skriver, framförallt från den första tiden i yrkeslivet.

    Mitt råd är att försöka peppa upp dig själv, du är bra som har fått jobbet! Se det som att klagomålet är nåt du lär dig av. Du kommer med tiden bli lite mer "hårdhudad" och det kommer inte längre kännas lika skört och oroligt. 

Svar på tråden Rädd att misslyckas på jobbet