• Anonym (G)

    Gener

    Om jag ser yngre ut än vad jag är, innebär det att jag alltid kommer se yngre ut än min riktiga ålder? På grund av mina gener.

  • Svar på tråden Gener
  • Hjelm

    Det är såklart inte säkert.

    Jag såg tvärtom alltid mycket äldre ut som barn än vad jag faktiskt var, och nu tror folk ofta att jag är tio år yngre än jag är.

  • Anonym (G)
    Hjelm skrev 2024-03-08 01:12:44 följande:

    Det är såklart inte säkert.

    Jag såg tvärtom alltid mycket äldre ut som barn än vad jag faktiskt var, och nu tror folk ofta att jag är tio år yngre än jag är.


    Jag är nu 32 men de tror jag är 22-24.
  • Anonym (Emma)

    Ser man ung ut i början av vuxenlivet beror det ofta på saker som ett barnsligt ansikte, späd kroppsbyggnad eller ett barnsligt/ungdomligt kroppsspråk. Ingenting av det hindrar att man blir gråhårig och rynkig tidigare än genomsnittet. Man kan också råka ut för saker, när som helst I livet, som gör att man tappar den pigga blicken och spänsten i stegen.

    Så kanske kommer du att se yngre ut hela livet, kanske inte. 

  • Freddie K

    Jag är 40, men ser ut som 30. True story. Jag har inte ändrats så mycket i ansiktet. Däremot när jag var 30 gick jag upp en massa kilon. Jag behövde det för jag var underviktig innan. Det märks dock på händerna att jag börjar bli gammal, men inte en enda rynka i ansiktet än i alla dall.


    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Babe)

    Jag ser yngre ut än vad jag är. Jag är 30 men folk gissar alltid Jag är 24-25.

  • Tukt

    Tycker inte man kan säga något säkert om sådant där. Folk kan se unga ut för att sedan åldras visuellt väldigt snabbt under ett par år.
    Det kan också vara andra faktorer som spelar in, kroppshull, hud och små detaljer som tidigare fått en att se ung ut, men som över tid försvinner.
    Samtidigt finns det ju de som knappt åldras alls. Så skulle inte dra några slutsatser utifrån det. Mer i så fall hur föräldrar och släktingar åldrats, det är ju trots allt DNAt som det till stor del handlar om.

  • Anonym (G)
    Tukt skrev 2024-03-08 07:31:32 följande:

    Tycker inte man kan säga något säkert om sådant där. Folk kan se unga ut för att sedan åldras visuellt väldigt snabbt under ett par år.
    Det kan också vara andra faktorer som spelar in, kroppshull, hud och små detaljer som tidigare fått en att se ung ut, men som över tid försvinner.
    Samtidigt finns det ju de som knappt åldras alls. Så skulle inte dra några slutsatser utifrån det. Mer i så fall hur föräldrar och släktingar åldrats, det är ju trots allt DNAt som det till stor del handlar om.


    Nämnde ju mina gener. Har bra gener.
  • Anonym (f)

    Jag tror det. Brukar få höra att jag ser ut som 30-35 och är 48 snart. Jag blev leggad tills jag var 38 på systemet. Såg ut som 12  när jag var 16. osv

    Tror det har med hudtyp att göra, jag har väldigt seg hud.

  • Anonym (f)
    Freddie K skrev 2024-03-08 04:54:56 följande:

    Jag är 40, men ser ut som 30. True story. Jag har inte ändrats så mycket i ansiktet. Däremot när jag var 30 gick jag upp en massa kilon. Jag behövde det för jag var underviktig innan. Det märks dock på händerna att jag börjar bli gammal, men inte en enda rynka i ansiktet än i alla dall.


    Du är neurootypisk eller hur? Jag med. jag tror vi ofta ser yngre ut än neurotypiska.
  • Mrs Moneybags
    Anonym (G) skrev 2024-03-08 01:08:53 följande:
    Gener

    Om jag ser yngre ut än vad jag är, innebär det att jag alltid kommer se yngre ut än min riktiga ålder? På grund av mina gener.


    Om dina föräldrar också såg yngre ut beror det säkerligen på dina gener. 

    Annars kan det ju också vara slumpen. 

    Generna är en bit av flera. Rökning, solande, dålig kost, dålig sömn, stress osv kan få en person att åldras i förtid. 

    Däremot visar forskningen att människor som ser yngre ut än de är ofta även har "yngre" inre organ.
    www.zmescience.com/feature-post/health/human-body/looking-younger-than-your-age/ 
Svar på tråden Gener