• Anonym (Hon)

    Hur löser vi det här?

    Ja jag kommer säkert utmålas som boven här, men jag behöver råd. Det är ingen "fredagstråd".

    Det var planerat att min pojkvän som bor i en annan stad skulle flytta in hos mig. Jag uttryckte tidigt att han måste få koll på sina katter om de ska få flytta med. Han son vill gärna behålla dem, men mamman säger tydligen nej nu fast hon varit okej med det innan. Hur som helst så är jag inte alls nöjd med katternas fortsatta beteende och sa igår nej till att de får flytta med. Han verkar inte ha tagit mig på allvar och har inte gjort något för att få ordning på det. Han har sagt upp lägenheten (även om jag egentligen tyckte han borde ha kvar den ett tag till) så nu har han ingenstans att ta vägen eftersom jag inte låter katterna följa med.

    Känns såklart jättesorligt alltihop, förhållandet lär ju spricka nu... men jag vet inte vad jag ska göra och han är ju bostadslös snart på grund av det här...

    Någon med råd?

  • Svar på tråden Hur löser vi det här?
  • Anonym (Donna)

    Hur får man ens koll på katter?
    Vad är det katterna gör som är så galet?

    Vad har hans son mamma med detta att göra? 

    Är han så dum så att han säger upp lägenheten utan att du givit klartecken, med eller utan katter, så får han stå sitt kast.

    Är han välkommen utan katter?

  • Anonym (Alexandra)

    Ja, det beror ju helt på vad katterna gör och hur lång tid du gett honom att fixa det här. Katterna är jj ändå djur och kan behöva tid att lära om sig.



    Sen är det ju hans eget fel om han sagt upp lägenheten, fastän flytten inte var helt bestämd än. 

  • Anonym (Hilfe)
    Anonym (Hon) skrev 2024-03-08 16:49:15 följande:
    Hur löser vi det här?

    Ja jag kommer säkert utmålas som boven här, men jag behöver råd. Det är ingen "fredagstråd".

    Det var planerat att min pojkvän som bor i en annan stad skulle flytta in hos mig. Jag uttryckte tidigt att han måste få koll på sina katter om de ska få flytta med. Han son vill gärna behålla dem, men mamman säger tydligen nej nu fast hon varit okej med det innan. Hur som helst så är jag inte alls nöjd med katternas fortsatta beteende och sa igår nej till att de får flytta med. Han verkar inte ha tagit mig på allvar och har inte gjort något för att få ordning på det. Han har sagt upp lägenheten (även om jag egentligen tyckte han borde ha kvar den ett tag till) så nu har han ingenstans att ta vägen eftersom jag inte låter katterna följa med.

    Känns såklart jättesorligt alltihop, förhållandet lär ju spricka nu... men jag vet inte vad jag ska göra och han är ju bostadslös snart på grund av det här...

    Någon med råd?


    Jag skulle accepterat katterna även om jag inte vore en kattälskare. Dumt att göra saker till problem då det egentligen inte är ett problem. (Visst, du har ett problem med det naturligtvis)

    (nu är det här en dålig liknelse) men jag hörde att om man tycker om musiken så är risken mindre att man får hörselskador än om man inte gillade musiken på en konsert tex. Någon som är mer orolig och ångest får lättare alzheimers (eller något liknande)Tänker att man kanske kan applicera det i vardagen också. Flyta med, lära sig gilla saker. Kanske se vad som händer. Nu har du inte nämnt allergier, antar att du inte gillar katter för att dom vässar klorna på möbler och skitar ner. Vad är en förstörd möbel i det stora hela egentligen?
  • Anonym (Liv)

    Ja du är boven. Katterna ska givetvis få flytta med honom. Ha koll på katterna, vad menar du ens? Två lådor som sköts bra och ett par klösbrädor, sen mat och vatten, gos och kel.

    Det är ett riktigt dåligt beteende av dig att han ska flytta in och sen när han sagt upp lägenheten säger du plötsligt nej. Katter är mysiga djur och du visste att han hade dem när ni bestämde att ni skulle flytta ihop. Stå ditt kast!

  • Dexter dot com

    Att dressera katter är ju nästan omöjligt så jag tror han trodde du skämtade när du sa att han måste få ordning på sina katter. Vad är det som stör dig med hans katter?

  • Lynx123

    Såklart att hans pälsbebisar ska få följa med. Hemsk tanke att någon ens skulle tvinga sin partner att välja. 

  • nihka

    Nu visste han ju förutsättningarna och får stå sitt kast. Han får leta efter egen lägenhet antingen i sin stad eller din och bo där tills han får ordning på katterna, vad nu det innebär. När ni båda är nöjda kan han flytta in.

    Det verkar som om du ville ge det en prövoperiod iom att du tyckte han skulle behålla sin lägenhet och nu får ni det.

    Vad är det som inte är ordning med gällande katterna?


    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Tukt

    Generellt bör man väl som vuxen stå för det man sagt och lovat. Det är en del i at vara just vuxen.
    Sedan måste man i bland bryta löften. Men då ska det ju vara reella skäl till det, och man ska vara beredd att ta konsekvenserna.

  • Anonym (Hon)

    Jag har sagt sen i somras att jag inte kommer släppa in dem om han inte får dem att tex sluta kissa i sängar. Jag älskar katterna och har katt själv och nog tusan går de att uppfostra.

    Jag har varit tydlig, att han inte tagit det på allvar är inte mitt fel. Katterna hade kunnat flytta in hos sonen, men nu har ju mamman ändrat sig.

Svar på tråden Hur löser vi det här?