• Anonym (MOWGLII)

    Är det så på riktigt ?

    Är människans tyckande mer existensberättigande än ett djurs beteende?? 

  • Svar på tråden Är det så på riktigt ?
  • Tow2Mater

    Båda är lika existensberättigande, men djuret vinner. Exempel: En björn överfaller dig och äter på dig. Du tycker det är förfärligt att du nu kommer att dö. Oavsett djurets beteende, och ditt tyckande, kommer du att dö och björnen leva. Björnen vann.

  • Anonym (MOWGLII)
    Tow2Mater skrev 2024-03-08 19:59:30 följande:

    Båda är lika existensberättigande, men djuret vinner. Exempel: En björn överfaller dig och äter på dig. Du tycker det är förfärligt att du nu kommer att dö. Oavsett djurets beteende, och ditt tyckande, kommer du att dö och björnen leva. Björnen vann.


    Jag vet att du driver då jag har skrivit med dig tidigare.
    Önskade bara att det du skrev inte var ironiskt för jag håller fullständigt med om det. Problemet är att jag vet att du driver då jag har haft allt för mycket kontakt samt skrivande med dig. Och jag vet att du är ironisk.
  • Tow2Mater
    Anonym (MOWGLII) skrev 2024-03-08 20:05:49 följande:
    Jag vet att du driver då jag har skrivit med dig tidigare.
    Önskade bara att det du skrev inte var ironiskt för jag håller fullständigt med om det. Problemet är att jag vet att du driver då jag har haft allt för mycket kontakt samt skrivande med dig. Och jag vet att du är ironisk.
    Men va? Du får väl tolka det hur du vill, men det jag skrev stämmer helt med definitionen du gav.
    Vilken lärdom tar du nu då av mitt inlägg?
  • Anonym (MOWGLII)
    Anonym (?) skrev 2024-03-08 20:12:05 följande:

    Jag tycker en hund som biter barn ska avlivas


    Sp ett djur, som är fast i den vuxnas människas samhälle och brister.. p ga den vuxna människan ska alltså dödas för att den bitit ett barn? ..själv blev jag huggen i munnen av en hund på min 5 års dag. Sp tände flög och än idag inte är raka då tandläkaren var inkompetent. Men hunden och jag blev vänner igen. Jag förstod att hunden gick efter dina regler och att vi som människor inte har förstått dem. 

    Jag tycker att vuxna människor som riskerar sin hunds säkerhet till att hugga barn borde avlivas. Tycker inte du det?  Hunden borde gå under ansvar då den inte är i sin naturliga miljö .. någonstans i Sverige längre. Därmed kan man inte skuldbelägga djuret utan endast människan, eller hur? 
  • Anonym (MOWGLII)
    Tow2Mater skrev 2024-03-08 21:04:09 följande:
    Men va? Du får väl tolka det hur du vill, men det jag skrev stämmer helt med definitionen du gav.
    Vilken lärdom tar du nu då av mitt inlägg?
    Så du pistar o frustar men i slutändan erkänner att du är den dåliga o objektfiionen? 

    Vad jag lärde mig? Att människor är flaska, samt Narcisstiska, samt manipulativa och lögnare rakt av. Vill inte ta ansvar utan hellre skyller det på dom som inte kan tala människor språk. 
    Tack för att du bekräftade detta för mig. 

    Då behöver jag inte sörja över människor en vacker dag åtminstone.
  • Tow2Mater
    Anonym (MOWGLII) skrev 2024-03-08 21:13:55 följande:
    Så du pistar o frustar men i slutändan erkänner att du är den dåliga o objektfiionen? 

    Vad jag lärde mig? Att människor är flaska, samt Narcisstiska, samt manipulativa och lögnare rakt av. Vill inte ta ansvar utan hellre skyller det på dom som inte kan tala människor språk. 
    Tack för att du bekräftade detta för mig. 

    Då behöver jag inte sörja över människor en vacker dag åtminstone.
    Sluta ta droger. Ett tips i alla välmening.
  • Anonym (MOWGLII)
    Anonym (A) skrev 2024-03-08 21:20:31 följande:

    Obegripligt 


    No one blaemes you. Endast de som förstår, förstår. Ni andra har inte ens en existensiell kontakt  still frågan. Menar, det går inte att lära en 1 åring att förstå att krig är fel.. 
  • Anonym (MOWGLII)
    Tow2Mater skrev 2024-03-08 21:21:19 följande:
    Sluta ta droger. Ett tips i alla välmening.
    Tack för din välmening. Men tyvärr skjöt du dig själv i armen då jag inte gör sådant överhuvudtaget. 
  • Anonym (MOWGLII)
    Tow2Mater skrev 2024-03-08 21:21:19 följande:
    Sluta ta droger. Ett tips i alla välmening.
    Så vänligen, sluta upp med att skjuta dig själv i armen, i ren välmening!
  • Anonym
    Anonym (?) skrev 2024-03-08 20:12:05 följande:

    Jag tycker en hund som biter barn ska avlivas


    Det var väl ändå antingen det trögaste eller den mest tydliga missuppfattningen som gick att ge uttryck för i tråden?

    För kanske första gången i världshistorien gillar jag en trådstart på Familjeliv, och hur den är formulerad.
    Frågan är intressant och relevant.
    Personligen anser jag att svaret är ett självklart, rungande Nej.

    (Som lite halv-relevant parentes kan jag t ex nämna att människans prissättande av olika sällskapsdjur, beroende på art, utseende etc, har besvärat mig sedan barnsben. Jag har iofs kvar samma ben även nu, fast de är större.)
  • Tow2Mater
    Anonym skrev 2024-03-08 22:50:12 följande:
    Det var väl ändå antingen det trögaste eller den mest tydliga missuppfattningen som gick att ge uttryck för i tråden?

    För kanske första gången i världshistorien gillar jag en trådstart på Familjeliv, och hur den är formulerad.
    Frågan är intressant och relevant.
    Personligen anser jag att svaret är ett självklart, rungande Nej.

    (Som lite halv-relevant parentes kan jag t ex nämna att människans prissättande av olika sällskapsdjur, beroende på art, utseende etc, har besvärat mig sedan barnsben. Jag har iofs kvar samma ben även nu, fast de är större.)
    Skulle du kunna exemplifiera ditt rungande nej?
  • Anonym (MOWGLII)
    Anonym (?) skrev 2024-03-08 20:12:05 följande:

    Jag tycker en hund som biter barn ska avlivas


    Blev huggen på min 5 års dag av en hund i i ansiktet ,som 5 åring. Aldrig attj ag skulle velat att hon togs av daga. Har du själv blivit biten som barn?
  • Anonym (MOWGLII)
    Anonym (?) skrev 2024-03-08 20:12:05 följande:

    Jag tycker en hund som biter barn ska avlivas


    Blev huggen på min 5 års dag av en hund i i ansiktet ,som 5 åring. Aldrig attj ag skulle velat att hon togs av daga. Har du själv blivit biten som barn?
  • Anonym (?)
    Anonym (MOWGLII) skrev 2024-03-09 23:56:11 följande:
    Blev huggen på min 5 års dag av en hund i i ansiktet ,som 5 åring. Aldrig attj ag skulle velat att hon togs av daga. Har du själv blivit biten som barn?
    Nej
  • Anonym (?)

    Om min familj svälter skulle jag kunna döda och äta ett djur för att rädda familjen 

  • Freddie K

    Alltså, jag tycker att människan står överst i näringskedjan och då ska människans tycke gå före ett djurs, men hamnar man i bråk med ett djur så har djuret oftast en fördel över människan, om inte människan har ett vapen eller så. Däremot tycker jag att man ska behandla djur bra. 


    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (rambo)

    Ja, människan tycker att krig är nåt vi ska ha. Om djur fått bestämma så hade det sett annorlunda ut.

Svar på tråden Är det så på riktigt ?