• Anonym (E)

    Dejta 40+ hur viktigt är ekonomi

    Ni som blivit singlar 40+ och börjat dejta på nytt. Hur viktigt är en eventuell partners ekonomi och karriärambitioner såhär lite senare i livet? Mer eller mindre viktigt än när man var yngre och isf varför? 
  • Svar på tråden Dejta 40+ hur viktigt är ekonomi
  • Anonym (Ria)

    Han bör inte ha skulder och han bör spara en slant varje månad. Han bör ha ett jobb och han bör kunna leva på sin lön. Han behöver inte vara rik. Ska vi flytta ihop så gärna liknande ekonomiska värderingar.

    Så ekonomin är ganska viktig men jag har inga enorma krav typ. 

  • Anonym (Försörja sig själv)

    Han ska kunna försörja sig själv. Han ska ha ett boende då kag inte tänker bli sambo igen. Han ska inte vara snål. Att dela på notan tex om man går ut och äter är inget jag är ett fan av. Jag har inga problem med att betala varannan gång typ istället. Det under förutsättning att det är typ liknande prisklass. Karriärambitioner skiter jag i, huvudsaken är att han är nöjd med sin situation.

  • Fjäril kär

    Han bör givetvis ha en fungerande ekonomi,  inga skulder, vettig inställning till pengar,  ha något sparat, inte vara en snåljåp .  Han behöver definitivt inte vara rik men ha en inkomst som går att leva på och som räcker gott och väl fram till nästa lön. 

    Karriär är nej för mig. Jag är för gammal för att jaga löneökningar,  klättra på karriärstegar etc utan vill att vi har ledig tid och kan ägna oss åt en vettig fritid , kan ta semester som vanligt folk och kan prioritera annat än jobb.  Fast jobb räcker. 

  • PH76

    Nu är jag,  gift men skulle jag bli singel i dagsläge så skulle ekonomi absolut var en faktor. Hon behöver inte vara rik men absolut ha svängrum att kunna åka utomlands några gånger per år utan att behöva snåla i vardagen.

  • Anonym (Jätteviktigt för golddiggers)

    Att vara rik som 40+ underlättar rejält om du söker partner som är hälften så gammal. Det här både för kvinnor, män och homosexuella.

    Om du inte är rik vill jag påstå att dina chanser är väldigt små. 

  • Anonym (E)
    Anonym (Jätteviktigt för golddiggers) skrev 2024-03-08 20:12:32 följande:

    Att vara rik som 40+ underlättar rejält om du söker partner som är hälften så gammal. Det här både för kvinnor, män och homosexuella.

    Om du inte är rik vill jag påstå att dina chanser är väldigt små. 


    Men varför skulle du leta efter någon som är hälften så gammal? Egen erfarenhet och ambition? 
  • Anonym (företagsledare)

    Hon bör ha en blå pacman på min pension.

  • Anonym (Rak-svararen)

    Mitt svar är baserat på ett stort antal kvinnor som träffar män.


    Är du ung och snygg kvinna så kan du unna dig att bara träffa män med rejäla inkomster eller dito förmögenheter.


    Men tack vare hur marknaden för kvinnor ser ut så kan även äldre och mindre vackra kvinnor, ställa krav på bra förmögenheter.


    Läser man hittills inkomna svar så kan man tydligt se detta. "Inga skulder" betyder att man äger sitt hus eller sin bostadsrätt själv. I de flesta delar av Sverige värderas ett hus eller en Br till över 1 Mkr. I storstäderna kostar hus ofta mellan 3 Mkr-15Mkr.


    De förtäckta och inlindade kraven som damerna har är alltså att mannen skall vara miljonär och gärna mångmiljonär.


    Det är viktigt att TS får ett rakt och tydligt svar.

  • Anonym (Ria)
    Anonym (Rak-svararen) skrev 2024-03-08 20:32:50 följande:

    Mitt svar är baserat på ett stort antal kvinnor som träffar män.


    Är du ung och snygg kvinna så kan du unna dig att bara träffa män med rejäla inkomster eller dito förmögenheter.


    Men tack vare hur marknaden för kvinnor ser ut så kan även äldre och mindre vackra kvinnor, ställa krav på bra förmögenheter.


    Läser man hittills inkomna svar så kan man tydligt se detta. "Inga skulder" betyder att man äger sitt hus eller sin bostadsrätt själv. I de flesta delar av Sverige värderas ett hus eller en Br till över 1 Mkr. I storstäderna kostar hus ofta mellan 3 Mkr-15Mkr.


    De förtäckta och inlindade kraven som damerna har är alltså att mannen skall vara miljonär och gärna mångmiljonär.


    Det är viktigt att TS får ett rakt och tydligt svar.


    Äh, lägg av. Det är klart att han får ha ett bostadslån. Csn-lån går också bra.
  • Anonym (M)
    Anonym (Rak-svararen) skrev 2024-03-08 20:32:50 följande:

    Mitt svar är baserat på ett stort antal kvinnor som träffar män.


    Är du ung och snygg kvinna så kan du unna dig att bara träffa män med rejäla inkomster eller dito förmögenheter.


    Men tack vare hur marknaden för kvinnor ser ut så kan även äldre och mindre vackra kvinnor, ställa krav på bra förmögenheter.


    Läser man hittills inkomna svar så kan man tydligt se detta. "Inga skulder" betyder att man äger sitt hus eller sin bostadsrätt själv. I de flesta delar av Sverige värderas ett hus eller en Br till över 1 Mkr. I storstäderna kostar hus ofta mellan 3 Mkr-15Mkr.


    De förtäckta och inlindade kraven som damerna har är alltså att mannen skall vara miljonär och gärna mångmiljonär.


    Det är viktigt att TS får ett rakt och tydligt svar.


    När man säger skuldfri så menar man konsumtionslån. 


    TS, jag svarar som de andra, arbete, ordnad ekonomi, råd med resande, eget boende. 

Svar på tråden Dejta 40+ hur viktigt är ekonomi