• Anonym (Corpse)

    Kollar du boxning?

    Jag tappade intresset när jag såg Paolo Robertos sista match. För ett tag sen såg jag matchen där Holly Holm misshandlades av Anne Sophie Mathis, så min bild av boxning cementerades.

  • Svar på tråden Kollar du boxning?
  • Anonym (Ellen)

    Nej, jag avskyr all sport som har något inslag av våld.
    Det går utanför mitt förstånd att man frivilligt vill ta emot slag och eventuellt sparkar.

  • Freddie K

    Jag kollar inte på boxning för jag tycker det är fånigt när två män eller kvinnor står och slår på varandra, men jag kollar inte på sport överhuvudtaget, för jag tycker att konceptet är löjligt. Varför har folk behov av att mäta sig med varandra och visa sig vara starkare eller snabbare än andra?


    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Corpse)
    Anonym (Ellen) skrev 2024-03-10 12:15:28 följande:

    Nej, jag avskyr all sport som har något inslag av våld.
    Det går utanför mitt förstånd att man frivilligt vill ta emot slag och eventuellt sparkar.


    Muhammad Ali skulle härda sig genom att ta emot många slag mot huvudet. De kanske inte hade läkare på den tiden, som sa att huvudet inte är designat för den typen av behandling.

    Efter matcherna jag nämnde så förstår man att människor inte är mycket värt, när pengar är inblandat. Många vill se försvarslösa människor som misshandlas brutalt. Domarna saknar samvete och sover gott om natten.
  • Häegertz

    Jag gillar våldssporter, de är liksom helt 100% ärliga. Bäst vinner, inget snack. 


    Boxning däremot är lite fjantigt med alla skydd så det åker i korgen. MMA ska det vara. 

  • amazonia

    Nä men jag hat tränat kickboxning och tycker de och även boxning är bra sporter för träning av kroppen i alla fall om man boxar mot en säck.

Svar på tråden Kollar du boxning?