• Anonym (Arg)

    Får störningsjouren fakturera utan bevis?

    När jag ringt störningsjouren har de alltid krävt att få komma in i lägenheten och lyssna innan de gått till grannen och denna måste tas på "bar gärning" för att faktureras.

    Igår ringde grannen störningsjouren på mig och jag meddelades att jag skulle få betala för besöket etc, TROTS noll bevis på att jag stört. Så kan det väl inte gå till?

  • Svar på tråden Får störningsjouren fakturera utan bevis?
  • Anonym (0000)

    Det beror helt på vad avtalet säger, så börja med att titta där.

  • Anonym (Arg)
    Anonym (0000) skrev 2024-03-10 11:38:55 följande:

    Det beror helt på vad avtalet säger, så börja med att titta där.


    Avtal? Det borde väl vara samma regler som när jag bott här? Hur kan det vara okej att fakturera utan bevis?
  • EpicF
    Anonym (Arg) skrev 2024-03-10 11:42:45 följande:
    Avtal? Det borde väl vara samma regler som när jag bott här? Hur kan det vara okej att fakturera utan bevis?
    Det är inte säkert det måste finnas bevis utan kan räcka med vad de själva har hört från grannens lägenhet samt vad grannen säger. Precis som när du ringer störningsjouren
  • Anonym (Arg)
    EpicF skrev 2024-03-10 11:46:17 följande:
    Det är inte säkert det måste finnas bevis utan kan räcka med vad de själva har hört från grannens lägenhet samt vad grannen säger. Precis som när du ringer störningsjouren
    Vilka har hört? Störningsjouren? För de har inte hört något. Inte grannen heller, för jag har inte stört.
  • Anonym (Martin)

    Var det Störningsjouren som meddelade att du blir betalningsskyldig?

  • Anonym (Casanova)
    Anonym (Arg) skrev 2024-03-10 11:35:59 följande:
    Får störningsjouren fakturera utan bevis?

    När jag ringt störningsjouren har de alltid krävt att få komma in i lägenheten och lyssna innan de gått till grannen och denna måste tas på "bar gärning" för att faktureras.

    Igår ringde grannen störningsjouren på mig och jag meddelades att jag skulle få betala för besöket etc, TROTS noll bevis på att jag stört. Så kan det väl inte gå till?


    När du ringer har de alltid velat komma in i lägenheten för att lyssna. Hur ofta ringer du egentligen? Säkert någon som gett igen på dig. Kan du gott ha.

    Att de vill höra inne hos dig är kanske för att de inte hörs utanför. När du förde oljud så ekade det säkert i hela trappuppgången. De behövde inte sätta örat mot väggen.

    Beviset är grannen som ringde, och vakterna som kom och hörde samma sak. De kommer säkert att vara eniga i sina vittnesmål om du bestrider det hela vägen till domstol.
  • EpicF

    Uppenbarligen så har både grannen och störningsjouren upplevt att du stört, även om du själv inte tycker du hae gjort det. 

    Du får nog bara betala fakturan och sedan i fortsättningen tänka på ljudnivån i din lägenhet. 

  • Anonym (Arg)

    Jag har ringt två gånger, när grannen haft dånande fester till långt efter midnatt. Det hördes i hela trappuppgången.

    Jag var ensam hemma och låg i sängen när de kom hit. Jag störde INTE.

  • Anonym (Arg)

    Någon som vet eller varit med om det?

  • Anonym (geupp)

    Jag har jobbat på störningsjour 

    Man fakturerar aldrig utan bevis

    Bättre vore väl om du växte upp och slutade att störa dina grannar 

Svar på tråden Får störningsjouren fakturera utan bevis?