• Frida85a

    Varning för Meca Säter

    Jag har haft inne min dotters A-traktor vid ett flertal tillfällen på Meca i Säter. De känner fordonet och är duktiga på att ta betalt.

    I augusti var A-traktorn inne för problem med generatorn, vi visste inte exakt vad som var fel men beskrev för Meca hur A-traktorn betedde sig. 
    De felsöker och vi fick en offert som vi tackade ja till. 

    När vi hämtar A-traktorn hos Meca i Säter så kan de inte redigera för vad som var fel eller varför men de hade bytt ett drivhjul på generatorn och nu verkade allt fungera. 
    Vi fick betala mer än 1000 kr över offertens pris (över 6000 kr) 

    Efter mindre än två månader lägger A-traktorn av helt. Vi ber Meca hämta den och det visar sig att generatorn kortslutning då några kablar varit så nötta. 
    När jag ifrågasätter varför detta inte uppmärksammades när de reparerade generatorn sp får jag till svar att de ska göra så lite som möjligt gör att hålla nere kostnaderna? 
    De hade inte helt enkelt inte undersökt tillräckligt niga eller struntat i det. Nu upptäckte de vad som var fel på mindre än 5 minuter så tidskrävande verkar det ju inte vara.

    Meca Säter vill nu inte ta ansvar för detta utan säger att de inte har gjort något fel alls.

    Välj en annan seriös och kundvänlig verkstad. 

Svar på tråden Varning för Meca Säter