• erikaABC

    Vad tycker du om att trådstarten citeras?

    Vad tycker du om att de som svarar i en tråd citerar trådstarten?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om att trådstarten citeras?
  • Anonym (Beror på)

    Beror på var i tråden det sker. Om det sker när diskussionen pågått ett tag tycker jag att det är bra, för att visa att personen kommenterar just trådstarten, inte diskussionen som uppstått. De har ju verkligen en tendens att dra iväg.

  • Jemp

    Att det så ofta görs beror på att man annars inte kan läsa inlägget man svarar på. Föräldralivs dåliga forumlösning alltså. 

  • Anonym (.)

    Oftast onödigt, och när trådstarten är en halv roman är det riktigt irriterande att behöva scrolla sig igenom hela.

    Men om tråden halkat in på sidospår kan det ibland vara en fördel att citera trådstarten, för att göra tydligt vad man svarar på.

  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Beror på) skrev 2024-03-11 17:43:12 följande:

    Beror på var i tråden det sker. Om det sker när diskussionen pågått ett tag tycker jag att det är bra, för att visa att personen kommenterar just trådstarten, inte diskussionen som uppstått. De har ju verkligen en tendens att dra iväg.


    Håller med.

    Ibland ser man liksom första inlägget som citerar ts, det kan jag tycka är onödigt. Men samtidigt så bryr jag mig verkligen inte om ifall alla skulle citera ts.

    Ibland citerar jag för att när jag skrivit klart ta bort det citerade, men ofta glömmer jag det. Men det är lite skit samma.
  • Anonym (ABC)
    Anonym (Beror på) skrev 2024-03-11 17:43:12 följande:

    Beror på var i tråden det sker. Om det sker när diskussionen pågått ett tag tycker jag att det är bra, för att visa att personen kommenterar just trådstarten, inte diskussionen som uppstått. De har ju verkligen en tendens att dra iväg.


    Håller med
  • Anonym (Molly)

    Kan inte bry mig mindre. 


    Värre när folk använder tråden för att tjafsa. 

  • Anonym (Molly)

    Kan inte bry mig mindre. 


    Värre när folk använder tråden för att tjafsa. 

  • Anonym (Molly)

    Kan inte bry mig mindre. 


    Värre när folk använder tråden för att tjafsa. 

  • Anonym (r)

    Citera hela inlägget= onödigt


    Citera delar för att betona= ja

  • Anonym (Kommunikatör)
    erikaABC skrev 2024-03-11 17:40:15 följande:
    Vad tycker du om att trådstarten citeras?

    Vad tycker du om att de som svarar i en tråd citerar trådstarten?


    Det är helt oacceptabelt.
Svar på tråden Vad tycker du om att trådstarten citeras?