• Bebispåg

    Illamåendet gör mig galen

    Hej på er! jag började må illa i vecka 5, hela dagen och kräktes 6-7 ggr per dag. Fick postafen som lugnade ner det i 3 dagar. Sen blev jag sämre igen, fick lergigan comp, följt av ondonasetron och sen xonvea. allt medicin hjälpte i 3 dagar sen tillbaka på ruta 1. Nu står jag på Lergigan comp, primeran och vanlig lergigan till natten då compen får mig att ligga vaken hela nätterna. Det hjälper sådär, kräks fortfarande 1-2 ggr per dag. Konstigt Nog mår jag bäst på morgonen och sen blir det värre ju längre dagen går och så börjar jag kräkas vid 16 tiden. Har ju blivit sjukskriven på 50 % eftersom jag mådde ännu sämre när jag var tvungen att föröka hålla god min på jobbet efter lunch och inte spy i kundmöten, vilket stressade och jag ännu mer kräkningar. Jag klarar inte av att äta kött, kräks av järntabletterna och lever på gröt, fil och grönsakssoppa som går
    okey att spy upp. Är i vecka 18 nu och börjar tappa hoppet om att det ska ge sig. Någon som
    känner igen sig som kan komma med tips eller uppmuntran? Att äta innan jag går upp hjälper inte och inte heller kex. Längtar efter att mat ska smaka gott och inte som sågspån. 
  • Svar på tråden Illamåendet gör mig galen
  • Lodjursungen

    Jag tycker du ska testa akupunktur. Det har hjälp många o även mig. Även om du inte tror på de så testa! Men se till att gå till ngn bra som vet vad dom gör. 

  • Bebispåg

    Jag har funderat på akupunktur, vänder man sig till bm för hjälp eller får man leta reda på någon själv? ☺️ öppen för att prova det mesta, bara bebis inte tar skada 

  • Lodjursungen

    Ja du får leta upp ngn själv, gå inte genom vården dom kan inte sånt där.
    det skadar inte bebis ☺️ jag gick en gång o de försvann direkt 

Svar på tråden Illamåendet gör mig galen