• Anonym (Wom)

    Flyttad tillbaka på KUB, flyttad igen på RUL?

    Hej alla!

    Om man blir bakåt flyttad dvs bf senare på KUB jämnfört med senaste mensen, händer det då ibland att man bli tillbaka flyttad på RUL? 

    Eller om jag ställer frågan såhär, om man får ett nytt bf på KUB händer de då att man kan få ett nytt bf igen på RUL?

    :)

  • Svar på tråden Flyttad tillbaka på KUB, flyttad igen på RUL?
  • Anonym (Flyttad)

    Ja det kan du.
    När jag fick min yngsta dotter hade jag först bf 4 oktober och efter KUB blev jag flyttad till 8 oktober och efter RUL blev det 12 oktober 🙂

  • Anonym (Wom)
    Anonym (Flyttad) skrev 2024-03-11 22:20:41 följande:

    Ja det kan du.
    När jag fick min yngsta dotter hade jag först bf 4 oktober och efter KUB blev jag flyttad till 8 oktober och efter RUL blev det 12 oktober 🙂


    Jaha okej, där ser man! :)
  • Anonym (Lis)

    Beror nog på vart du bor. I Göteborg gör de inte så utan håller sig till datumet från Kub.
    För mig har det inneburit att jag blivit flyttad och fått bf 5 dagar tidigare, och sen blivit igångsatt då jag gått långt över tiden.😅

  • Anonym (Wom)
    Anonym (Lis) skrev 2024-03-11 22:50:51 följande:

    Beror nog på vart du bor. I Göteborg gör de inte så utan håller sig till datumet från Kub.
    För mig har det inneburit att jag blivit flyttad och fått bf 5 dagar tidigare, och sen blivit igångsatt då jag gått långt över tiden.😅


    Jag blev tillbakaflyttad på KUB 6 dagar, dvs bf 6 dagar senare. Den månaden hade vi bara sex 1 gång och det känns så ologiskt att jag blivit tillbaka flyttad, så tänkte om hon mätte fel(?).
  • Anonym (Lis)
    Anonym (Wom) skrev 2024-03-12 09:22:28 följande:
    Jag blev tillbakaflyttad på KUB 6 dagar, dvs bf 6 dagar senare. Den månaden hade vi bara sex 1 gång och det känns så ologiskt att jag blivit tillbaka flyttad, så tänkte om hon mätte fel(?).
    Förstår det. Var ju samma för mig fast åt andra hållet. Vet inte hur de skulle göra om det verkar helt galet, typ att det skiljer 2 veckor, då kan man ju tycka att de borde gå på de senaste mätningen. Men på mina graviditeter har de hållit sig till kub, tror rul har visat typ samma, kanske skilt en dag, men att det skilt sig från uträkning utifrån bf.
Svar på tråden Flyttad tillbaka på KUB, flyttad igen på RUL?