• USA111

    Så vet du om en person är falsk

    Ja säger de inget när du klippt dig är de falska... Man kan inte kolla rakt på en person och inte se den klippt sig utan att säga har du klippt dig

  • Svar på tråden Så vet du om en person är falsk
  • Eurydike

    Jag kan råka missa när någon har klippt sig. Det är inte säkert att man är så uppmärksam på hur folk ser ut 👀

  • Anonym (Abc)

    Jag ser alla förändringar hos personer men jag kommenterar inte deras utseende eller förändringar Om de inte är väldigt nära. Varför det gör mig falsk har jag svårt att se?


    Det är snarare de som slänger komplimanger utan bäring till höger och vänster som är falska.

  • Anonym (Nä)

    Inte skulle jag kommentera och brista ut: o gud va snygg du blev, vilken bra klippning.
    Jag har sådana kollegor men de är de som jag misstänker är falska eller inställsamma.

  • Auditanne

    Enligt vilka vetenskapliga belägg? 

    Jag ser mig som en ärlig person och det händer att även jag missar när någon klippt sig.
    Särskilt med personer som redan är korthåriga och bara klippt några centimeter kortare. Inget konstigt och har knappast något med ens egen ärlighet att göra. 

  • Anonym (Love)

    Jag ser inte ens om min man klipp sig. 


    Sen vad har det med falskhet att göra? Om jag är ärlig och säger att jag jag skiter fullständigt i att nån klipp sig, vilket resulterar i att jag inte säger något, är jag falsk då? 


    Ouppmärksam kanske, ointresserad kanske, men falsk? 

  • Anonym (Love)
    Anonym (Ck) skrev 2024-03-13 11:35:21 följande:
    Jag är sån som väldigt ofta märker om någon piffat till sig nyligen. Och inte att jag använder så många ord som du gjorde nyss, men min erfarenhet är att jag är lite mindre falsk än vad ni andra är. 
    Det är väl snarare falskt att kommentera att någon klippt sig snyggt när det är fult? Då väljer man ju att hålla klaffen, just för att inte vara falsk. 
  • Anonym (Love)
    Anonym (Ck) skrev 2024-03-13 12:27:38 följande:
    Vart står det att det alltid råkar vara klippt fult?

     


    Ingenstans. Det var mer ett förslag på varför man väljer att vara tyst om nån klippt sig, eftersom oftast är det inte så jäkla snyggt...

  • Anonym

    Man är falsk om man inte säger något?
    Brukar inte falskhet innebära att man säger något falskt? Eller något alls i alla fall?
    (Typ att man är Lars när man inte är det?)

    Att inte säga något gör ju rimligtvis att man inte är falsk.

  • Anonym
    USA111 skrev 2024-03-13 13:41:19 följande:

    Äkta vänner kommenterar 


    Jepp, ute på rasterna.
    Så man får en chans att bli upptagen bland Veckans kompis-lapparna på fredagseftermiddagen. Kanske också säga "snygg tröja".
  • Eurydike
    USA111 skrev 2024-03-13 18:27:53 följande:

    Ingen jäkel kommenterat att man klipåpt sig är 15 per på praktiken på onsdagar


    Är det viktigt vad de tycker? Räcker det inte med att du vet att du har klippt dig och känner dig fin. Jag förstår att det känns trist när ingen kommenterar det, men förhoppningsvis har du familj eller någon vän som kan göra det istället.
  • Anonym (Nä)

    Kan du lägga ut före och efterbild på din frisyr?

    När min tonårsdotter äntligen tog hål i öronen och hade små läkringar i öronen var det en stor grej för henne. Klasskamraterna märkte inget.

  • USA111

    Man gör det tillhör hyft som en tant där på praktiken frågade lilla Daniel vad han skulle göra på alla hjärtans dag men frågade ej mig. taskigt 

Svar på tråden Så vet du om en person är falsk