• Anonym (Frågetecken)

    Så mycket frågetecken, varför han ignorerar?

    Lång historia kort - 


    Jag och min partner bröt upp i slutet av december 2023. 


    Det hade vart rätt tjafsigt till och från i ca 1-2 månader innan uppbrottet. I allmänhet annars en väldigt passionerad relation med mycket värme, humor, grund kärlek, attraktion och äventyrlighet med aktiviteter på semestrar och helger. Vi har ej bott ihop utan vart särbos men haft som plan att flytta samman så småningom. Jag är 27 år och han 35.


    Han är min första på riktigt stora kärlek och vi var ihop i 6,5 år. Sen visst att det gått lite upp och ner i perioder pga yttre faktorer. 


    Men vi har alltid hittat tillbaka till kärnan i relationen och byggt upp bandet starkare med tid.


    Han bröt våran relation på telefon, och det var ej ett gemensamt beslut utan det låg definitivt mer på hans vilja.


    Summa summarum har jag alltså vart ganska låg en bit in i 2024, tänkt mycket på detta som tagit energi och känt en hopplöshet. Han har nämligen blockerat mitt nummer sen dess och vi har inte ens träffats face to face och pratat. Däremot har vi stött på varandra någon gång ute i samhället på gatan och pratat väldigt ytligt i all hast. Han sa att han skulle ringa mig men att han haft mycket runt sig, men jag har inte hört ett ljud och det har gått 4 veckor. 


    I förra helgen fick jag däremot kontakt med han på ett annat sätt genom Facebook varpå vi bestämde att ha som plan att ses på en kaffe för att prata nu i veckan som är och det kändes då som att vi ändå var vänner och hade lagt det mesta jobbiga på hyllan. Jag försökte nå ut idag för att bestämma tid för vilken dag träffen ska ske men han verkar ignorera mig på sociala medier där vi sist hade kontakt och han har mig fortfarande blockerad i det vanliga telefonnumret. 


    Liksom, det verkar inte finnas något otalt mellan oss trots allt som skett? Det verkar som att han också gärna ville ses när vi pratade om att ta en kaffe och snacka efter allt? Och när vi ses ute på gatan är vi som gamla vänner? Så varför fortsätter han att ha mig blockerad och ignorerar? 


     


    Det lustiga är att många utav hans vänner verkar knappt känna till att det är över mellan oss. Då en utav hans närmsta kom fram till mig häromdagen och pratade precis som vanligt och trodde jag fortfarande hängde ihop med honom?


    Och nej han har ingen annan kvinna. 


    Den här vännen tex som jag syftar på sa att dom precis hade tagit en kaffe men att jag ej hade kommit på tal och det som vart? Han sa bara att han hade fullt upp med jobb och familj.


     


    Någon man som har erfarenheter av varför ni gör såhär och bara försvinner upp i rök efter allt som vart? 


    Är han rädd för att visa sig sårbar? Har jag sårat honom på något sätt när det begav sig med min ärlighet? Är detta någon härskarteknik eller vill han att jag ska springa efter honom så han testar mig för att se hur mycket jag vill ha tillbaka honom?


    Fattar noll?


     

  • Svar på tråden Så mycket frågetecken, varför han ignorerar?
  • Anonym (Tyvärr)

    Men fatta vinken - han vill inte ha med dig att göra. Gå vidare.

  • Anonym (Hm)

    Att han inte ens vågar göra slut face 2 face visar bara vem han är... efter så många år. Nä TS, hitta en man som älskar dig. 

  • Anonym (Säta)

    Den som gör slut har ju ofta gått och tänkt på det länge innan beslutet fattades helt. Så tänk på att när han väl gjorde slut så har han bearbetat det klart, säkert övervägt alla för- och nackdelar och landat i beslutet att han inte vill fortsätta.

    Han har därför inte behovet att prata. Jag förstår att du känner att du vill prata om det, men försök fundera på vad som kommer ur det. Finns det någon mening med att prata om det som varit? Eller varför det tog slut? Gör man slut är det ju för att känslorna inte finns där, skulle det verkligen vara så roligt att sitta och prata över en kopp kaffe att han inte är kär/såg någon framtid mellan er?

    Jag tänker att är det slut så är det slut. Hade det varit ett ömsesidigt beslut så hade ni absolut kunnat fortsätta som vänner, men det är ett ganska dåligt beslut när den ena har känslor kvar för den andra. Så kanske kan ni vara vänner i framtiden, men inte nu. Alla dina känslor behöver helt försvinna först.
    Ni har ju heller inte barn eller hem tillsammans som måste tas om hand om.

    Tror det bästa du kan göra är att släppa, inte ses över en kaffe och inte fundera på vad han berättar eller inte berättar för sina vänner. Behåll de fina minnena men gå vidare, för din egen skull.

  • Anonym (Sluta jaga)

    Måste hålla med ovan. Det är ju uppenbart att han inte vill. Sluta jaga honom.

  • Anonym (Ann)

    Han vill kininet träffas mer, du måste respektera det.

    Det är inte ok att hålla på att jaga nån som inte vill.

    Dina förklaringar låter tagna ur din egen fantasi. Titta istället på hur han agerar i verkligheten. Han undviker dig, ser du inte det. Sluta stalka honom. En som vill träffas ser till att det händer. Han vill ju inte.

  • Anonym (Frågetecken)

    Men det var ju han som frågade gladeligen hur jag jobbade den här veckan sist vi hördes för att vi skulle hitta en dag som passade, sen kom vi ej fram till något - han sa bara att vi hörs om det och att det blir bra och behövligt med en kaffe.


    ?så är faktiskt inte så needy MOT/TILL honom som det låter här. Jag har liksom kontaktat honom 2 ggr endast på dessa 4 månader och det var på sociala medier.
    2 ggr är inte mycket till försök att nå ut om man tänker efter 6,5 år. Finns säkert dom som hade vart betydligt mer aktiva och tvingat personen att träffas för länge sen för att reda ut saker och vart hotfulla. 


    jag har väl smällt det mesta nu, men är en princip-människa som tycker att Jag är värd en förklaring av varför saker och ting blev såhär och ska det vara ett avslut så vill jag ha ett riktigt avslut face to face, inte via telefon för det känns inte rättvist mot någon av oss och den historia som vart. Att liksom bara lämna allt åt spillo. 


    Men varför tror ni att vissa av hans vänner jag snackat lite löst med av en slump på stan mitt på blanka dagen inte vet så mycket om detta överhuvudtaget?

    OM han mot förmodan ALDRIG mer skulle vilja ha något med mig att göra så skulle han ju ej ta initiativ väl vid kontakt och frågat om en dag som eventuellt kan passa? 
    och jag som känner han som person och gjort i hela mitt vuxna liv kan säga att han är den mest brutalt ärliga människa jag känner och skulle aldrig undanhålla informationen om han vägrade ha något med mig att göra igen. Det hade jag fått till mig isåfall slängt i ansiktet ordagrant om han känt sånt avsky.

    nej jag tror han antingen skäms, är rädd, vill ej visa sig sårbar, feg eller liknande för att träffa mig och påbörja en kontakt för att återigen hamna på ruta 1?
    tror han är väldigt vilsen för tillfället?

  • Anonym (Sluta jaga)
    Anonym (Frågetecken) skrev 2024-03-13 18:04:47 följande:

    Men det var ju han som frågade gladeligen hur jag jobbade den här veckan sist vi hördes för att vi skulle hitta en dag som passade, sen kom vi ej fram till något - han sa bara att vi hörs om det och att det blir bra och behövligt med en kaffe.


    ?så är faktiskt inte så needy MOT/TILL honom som det låter här. Jag har liksom kontaktat honom 2 ggr endast på dessa 4 månader och det var på sociala medier.
    2 ggr är inte mycket till försök att nå ut om man tänker efter 6,5 år. Finns säkert dom som hade vart betydligt mer aktiva och tvingat personen att träffas för länge sen för att reda ut saker och vart hotfulla. 


    jag har väl smällt det mesta nu, men är en princip-människa som tycker att Jag är värd en förklaring av varför saker och ting blev såhär och ska det vara ett avslut så vill jag ha ett riktigt avslut face to face, inte via telefon för det känns inte rättvist mot någon av oss och den historia som vart. Att liksom bara lämna allt åt spillo. 


    Men varför tror ni att vissa av hans vänner jag snackat lite löst med av en slump på stan mitt på blanka dagen inte vet så mycket om detta överhuvudtaget?

    OM han mot förmodan ALDRIG mer skulle vilja ha något med mig att göra så skulle han ju ej ta initiativ väl vid kontakt och frågat om en dag som eventuellt kan passa? 
    och jag som känner han som person och gjort i hela mitt vuxna liv kan säga att han är den mest brutalt ärliga människa jag känner och skulle aldrig undanhålla informationen om han vägrade ha något med mig att göra igen. Det hade jag fått till mig isåfall slängt i ansiktet ordagrant om han känt sånt avsky.

    nej jag tror han antingen skäms, är rädd, vill ej visa sig sårbar, feg eller liknande för att träffa mig och påbörja en kontakt för att återigen hamna på ruta 1?
    tror han är väldigt vilsen för tillfället?


    Sluta nu. Han vill ju inte. Han har sagt att han ska ringa, men gör det inte (HAN VILL INTE). Nu säger han att ni ska ses för att ni träffades, men hör inte av sig igen (HAN VILL INTE). Sammanfattningsvis, han vill inte. Du måste ta in det.
  • Anonym (Säta)

    Ord spelar ingen roll om han inte visar det med handlingar. Även om han säger saker när ni möts, så betyder ju inte orden något alls eftersom han inte följer upp dem. Han frågar säkert om att ses för att göra det enkelt för sig där och då, eftersom han ignorerar dig igen så fort han gått därifrån.

    Och tyvärr, även om han är en skitstövel som gjorde slut via telefonen och du gärna vill ha en förklaring, så kommer du inte få det om han inte vill ge det. Du känner att du är värd en förklaring, förståeligt, men du kommer ju inte kunna tvinga honom att ge den.

    Vad han berättat eller inte berättat för sina vänner vet bara han, övertänk det inte. Lämna det.

    Ni var tillsammans ganska länge utan att ta relationen framåt och du skriver att det fanns konflikter men att ni tog er ur dem starkare. Han kanske känner tvärtom? 


    För DIN skull behöver du nog släppa detta, det kommer inte bli en träff, ingen förklaring, inget mer. Försök att inte tänka på det, fundera inte över vänner, om han skäms, varför det blev som det blev. Det är bara jobbigt om du ändå inte får några svar, eller hur?

  • Anonym (Tyvärr)
    Anonym (Sluta jaga) skrev 2024-03-13 18:10:13 följande:
    Sluta nu. Han vill ju inte. Han har sagt att han ska ringa, men gör det inte (HAN VILL INTE). Nu säger han att ni ska ses för att ni träffades, men hör inte av sig igen (HAN VILL INTE). Sammanfattningsvis, han vill inte. Du måste ta in det.
    Och, han har fortfarande ts blockad = HAN VILL INTE.
  • Anonym (Frågetecken)

    Men om han nu avskyr mig så mycket som ni verkar tro och att ALDRIG mer kommer höra av sig mer till mig som ni förutspått så undra jag om ni även har svar på varför han inte även har blockat mig på instagram och facebook med då när han ändå är i farten? För han vet ju om att man kan höras där med vilket vi gjort när vi sist hade kontakt. Men där är jag ju inte blockad? 


     

Svar på tråden Så mycket frågetecken, varför han ignorerar?