• Anonym (M)

    Bolån vid föräldraledighet

    Vi har hittat ett hus vi är mycket intresserade av och vill köpa. Det kostar runt 2 mkr. vi Har fått ett lånelöfte . hur Påverkar föräldraledighet att få lån? Jag har runt 2 mkr sparade på banken men tar enbart ut runt 10 i månaden då jag klarar mig på det. Min lön ligger annars på 40 000. det är väl upp till mig hur mycket jag väljer att ta ut o måste väl vara positivt att jag har så mycket sparat? Min sambo tjänar också runt 40 men ska byta jobb om några månader och kommer då ha prov anställning. Måste man nämna det när man kollar lån just nu?

  • Svar på tråden Bolån vid föräldraledighet
  • Anonym (Ellie)

    Ni måste vara ärliga! Lånelöfte är inte garanterat lån bara för att ni får löftet, när det väl är dags att få lånet kollar de över att alla uppgifter stämmer. Har ni då ljugit om provanställning tex så kan de dra tillbaka löftet.

    Så var ärliga om allt. Och ni behöver väl inte bekymra er för mycket över hus stort lån ni kan få, ni har ju kontanta medel att täcka upp om det är så att ni inte får det lån ni vill ha men ändå vill köpa huset.

Svar på tråden Bolån vid föräldraledighet