• Anonym (Jag)

    PV ledsen över nyckel

    Jag fick egen nyckel till min pojkväns lägenhet redan typ första gången jag var där. Han ville att jag skulle ha den, var inget jag bad om. Det är över ett år sen nu och han är ledsen över att jag aldrig erbjudit honom en till min lägenhet. Jag vill helt enkelt inte och ser ingen anledning eftersom han ändå aldrig är här utan mig, men jag skyllde på att jag inte har några lediga, barnen samt en släkting har de andra. Då tyckte han att jag kunde be värden om en till.

    Hur resonerar ni kring det här? Varför är det så viktigt med en egen? Jag är inte bekväm med det.

  • Svar på tråden PV ledsen över nyckel
  • Yolei

    Handlar ju inte om nyckeln utan att han förmodligen inte tycker att du tar relationen på lika stort allvar som han.  Han är osäker på dina känslor för honom helt enkelt och det för han rätt i!

  • Anonym (Jag)
    Yolei skrev 2024-03-15 21:04:15 följande:

    Handlar ju inte om nyckeln utan att han förmodligen inte tycker att du tar relationen på lika stort allvar som han.  Han är osäker på dina känslor för honom helt enkelt och det för han rätt i!


    Vadå gör han rätt i?
  • Yolei
    Anonym (Jag) skrev 2024-03-15 21:21:05 följande:
    Vadå gör han rätt i?
    Att han tvivlar på dina känslor för honom när du efter så lång tid inte vill ge nyckel till honom.
  • Anonym (Mannen)

    För honom verkar det vara en grej. Antagligen en symbolhandling. Dock tycker jag det konstigt att han gav dig nyckeln första gången så vida det inte var så att ni varit tillsammans i minst några månader.

  • Anonym (Jag)
    Yolei skrev 2024-03-15 22:29:22 följande:
    Att han tvivlar på dina känslor för honom när du efter så lång tid inte vill ge nyckel till honom.
    Det har inget med mina känslor till honom att göra och han tvivlar inte. Jag har inte ens några lediga nycklar och jag är som sagt inte bekväm med att någon utanför familjen kan gå in när jag inte är där.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-03-15 22:31:30 följande:

    För honom verkar det vara en grej. Antagligen en symbolhandling. Dock tycker jag det konstigt att han gav dig nyckeln första gången så vida det inte var så att ni varit tillsammans i minst några månader.


    Jag tyckte också det var alldeles för tidigt, men det betydde så mycket för honom att jag inte hade hjärta att säga nej.
  • Anonym
    Anonym (Jag) skrev 2024-03-15 22:35:08 följande:
    Det har inget med mina känslor till honom att göra och han tvivlar inte. Jag har inte ens några lediga nycklar och jag är som sagt inte bekväm med att någon utanför familjen kan gå in när jag inte är där.
    Du sa det ifrån början och de flesta har nog fattat det och Yolei har levererat ett svar som nog många är överens om.
    Det handlar om att han anser att ni har en sådan relation att nyckel-grejen hör till och ni är inte på samma plan med det.
  • Anonym (HmJ)
    Yolei skrev 2024-03-15 21:04:15 följande:

    Handlar ju inte om nyckeln utan att han förmodligen inte tycker att du tar relationen på lika stort allvar som han.  Han är osäker på dina känslor för honom helt enkelt och det för han rätt i!


    Tror jag med
  • Anonym (S)

    Jag förstår problemet här. Det är att du inte ör ärlig mot honom. Du borde förklarat i början hur du känner för att ta emot hans nyckel, du borde sluta skylla på annat och istället berätta sanningen om varför du inte vill ge han en nyckel till dig. Varför inte vara ärlig och säga att du inte känner dig trygg med att ge han en nyckel om nu det är problemet? 

    Helt ärligt skulle jag vara tillsammans med en kille som hellre låter en annan släkting ha ens hemnyckel istället för jag skulle jag fundera varför. Jag tycker det känns mer logiskt att en partner sedan ett år tillbaka har nyckel istället. Sen kanske du bör fundera på varför du inte skulle känna dig trygg med att han skulle ha en hemnyckel. Har du vart med om något? Litar du inte på din partner? Är din partner rätt för dig? 

    1 år är ju ändå lång tid. 

Svar på tråden PV ledsen över nyckel