• Anonym (Vardagssyndare)

    Vad har folk för vardagssynder?

    Jag vet någonstans med mig att jag inte är någon dålig eller ond människa, eller att jag inte gjort överdrivet många eller stora fel i mitt liv. Men det känns så ibland ändå. Kan nästan känna mig som att jag vore en grovt kriminell, ständigt på flykt från lagens långa arm, är ständigt rädd för att bli påkommen för mina fel och brister. Detta har fått mig att fundera på, vad har folk för ?vardagssynder? som man inte gärna berättar om? 


    Ljuger folk för sambon om vilka pengar man lägger på nöjen/onödiga prylar? 


    Dricker en tisdag? 


    Försöker dölja fel och misstag på jobbet?

    Ge mig era/vanliga vardagssynder 

  • Svar på tråden Vad har folk för vardagssynder?
  • Anonym (Nattvakt)

    Jag tycker inte om att prata i telefon och när jag är ledig så vill jag göra andra saker än att passa på telefonen. Ofta eller rättare sagt oftast så svarar jag inte om någon kompis ringer. När vi väl pratar så säger jag att jag jobbade eller annat legitimt skäl. Jag brukar ibland skriva ett sms ganska snabbt efter ett missat samtal och säga att jag är upptagen och får svårt att hitta tid att prata. Föreslår att vi kan höras efter några dagar när det blivit lite lugnare. ????
    (Till mitt försvar har jag faktiskt sagt till några vänner att jag inte gillar att sitta i telefon en timme varje kväll och prata om ingenting. Bättre att prata lite mer sällan, men då verkligen ta sig tid att prata ordentligt. Avskyr när man väl har svarat en kväll och man efter en stund inser att vännen är fokuserad på tv:n och knappt hör vad jag säger, men ändå absolut inte vill lägga på). 😣

  • Anonym (Toktant)

    Jag dricker när jag har lust och sedan om det är lördag eller tisdag bryr jag mig inte om.

    Kör mer än gärna alldeles för fort, men aldrig om trafikläget inte tillåter det. Riskerar inte andra människors liv utan bara mitt eget när jag väl får stollerycket.

    Älskar sex och har inga problem att ligga utan att vara kär så det har blivit en hel del partners senaste åren. Även hamnat i swingerssvängen och trivs som fisken i vattnet i den miljön. Ju fler män samtidigt desto bättre!

    Världens glassigaste jobb med noll stress. Jag är visserligen väldigt effektiv av mig, men jag har nog inte ens uppgifter 40% av min arbetstid. Och inget jag heller tänker tala om för chefen.
    Har ändå redan tagit på mig flera arbetsuppgifter än vad jag hade när jag anställdes här så vad övriga personer gör för att stressa runt begriper jag inte. 

  • Anonym (c)

    Vet inte om det är en synd men kan vara lite missunnsam ibland. Specifikt mot personer som jag anser inte förtjäna det som gynnat dem. 

Svar på tråden Vad har folk för vardagssynder?