• Anonym (Tröttsamt)

    Idiotiska uttalanden om npf

    Skummade Expressen nyss och läste detta om Pernilla Wahlgren

    https://www.expressen.se/noje/pernilla-wahlgrens-alkoholbeslut-efter-adhd-diagnosen/

    H
    on har tydligen ADHD men lite ADD också för hon är inte så hyper. Antingen har hon inte fattat vilken diagnos hon har eller så har hon gått till en klåpare till utredare som bara sagt det hon vill höra.

    Visst är det skönt att kunna ha en diagnos att skylla på när man är lite så där härligt vimsig framför tv-kamerorna. Men hon är så klart i så dålig i sina båda diagnoser, som för alla andra utesluter varandra men klart att allas vår Pernilla kan ha dem samtidigt, att hon behöver medicin. 


    Jag blir så trött på kändisar som hoppar på diagnostrenden och förstör för oss som kämpar varje dag för att få ihop vardagen, med våra barn och/eller oss själva. 


    Snart säger väl spånet att det är en superkraft också.

  • Svar på tråden Idiotiska uttalanden om npf
  • Anonym (Hmm)

    På vilket sätt förstör hennes superkraft din vardag? Var din vardag lättare innan hon ? kom ut ? med detta avslöjande?

  • Freddie K

    Jag kan rent ut sagt bli förbannad när folk skyller på sin diagnos eller gömmer sig bakom den.


    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Tröttsamt)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-03-18 10:27:36 följande:

    På vilket sätt förstör hennes superkraft din vardag? Var din vardag lättare innan hon ? kom ut ? med detta avslöjande?


    Det jag i första hand reagerar på är att hon säger att hon både har adhd och add. Det är inte möjligt, så hon är uppenbart okunnig eller felinformerad.


    Sen förstör hennes och andra kändisar för oss som behöver hantera npf när de kommer med ogenomtänkta och felaktiga uttalanden om funktionshindren eftersom de sprider missvisande bilder som blir till fördomar bland andra människor och tro mig - vi möter på tillräckligt av sådana utan att de späs på av medietörstande kändisar.

  • Anonym (Nej nolla)

    Jag håller med. Jag tror inte att hon ADHD eller ADD. Hon är inte så hyper säger hon, nä men då har hon nog knappast ADHD vilket inte heller har märkts under hennes 40 år inom showbiz. Och ADD kan vi nog alla skriva under på utan att vara läkare att det har hon definitivt inte. OM hon hade haft adhd så hade hon haft betydligt svårare i din vardag och karriär. Och för att få diagnosen då krävs att problemen ska yttra sig under låpååång tid och påverka ens vardag så till den grad att det blir ?problem?. Att ställa upp i melodifestivalen, vara programledare, ha eget klädmärke, vinmärke, egen realityserie serie. Det finns inget som talar för varken adhd eller add. Däremot en energisk driven och ibland lite vimsig personlighet absolut!

  • Anonym (Autism & ADD)

    Jag håller med jag stör mig också på att det är trendigt att ha ADHD/ADD sånt förstör för oss som verkligen behöver hjälp. 

  • AndreaBD
    Anonym (Nej nolla) skrev 2024-03-18 10:38:38 följande:

    Jag håller med. Jag tror inte att hon ADHD eller ADD. Hon är inte så hyper säger hon, nä men då har hon nog knappast ADHD vilket inte heller har märkts under hennes 40 år inom showbiz. Och ADD kan vi nog alla skriva under på utan att vara läkare att det har hon definitivt inte. OM hon hade haft adhd så hade hon haft betydligt svårare i din vardag och karriär. Och för att få diagnosen då krävs att problemen ska yttra sig under låpååång tid och påverka ens vardag så till den grad att det blir ?problem?. Att ställa upp i melodifestivalen, vara programledare, ha eget klädmärke, vinmärke, egen realityserie serie. Det finns inget som talar för varken adhd eller add. Däremot en energisk driven och ibland lite vimsig personlighet absolut!


    Jag håller inte med där. När man ser henne på TV - jag får ADHD-vibbar där. Och jag har två vuxna barn med diagnosen. Som också brukar ha många projekt på gång. Åtminstone en av dem klarar av dessa ganska bra. 

    Om man lyckas hitta något som passar en, så kan det funka, att vara framgångsrik med ADHD. Just Pernilla Wahlgren har väl också vuxit upp i en kändisfamilj? Hennes mamma är väl också kändis. Det underlättar ju mycket. 
  • Anonym (Hmm)

    Jag tror mer att det är en medveten strategi från hennes sida. Man är ju helt ute i dag om man inte har adhd. Och genom hennes korkade uttalande så blir folk förbannade och går i spinn. Det skapar diskussion helt enkelt och då syns hon mer.
    De som reagerar på detta blir hennes nyttiga idioter. 

  • AndreaBD

    Men det där med ADHD eller ADD -  hon påstår väl säkert inte att hon skulle ha båda?  Dessutom brukar det vara så att om vuxna utreds så kan man inte helt säkert säga vilket det är, eftersom många som varit hyperaktiva som barn inte är det som vuxna. Och en del läkare vill inte ens göra skillnaden. 

    Mycket möjligt att hon har ADHD. Vad talar emot det? Att hon är framgångsrik? Jag tror det hänger på att hela familjen är kändisar. Det hjälper enormt. Det märker man ju också när det gäller hennes barn. 

  • Anonym (Tröttsamt)
    AndreaBD skrev 2024-03-18 10:54:46 följande:

    Men det där med ADHD eller ADD -  hon påstår väl säkert inte att hon skulle ha båda?  Dessutom brukar det vara så att om vuxna utreds så kan man inte helt säkert säga vilket det är, eftersom många som varit hyperaktiva som barn inte är det som vuxna. Och en del läkare vill inte ens göra skillnaden. 

    Mycket möjligt att hon har ADHD. Vad talar emot det? Att hon är framgångsrik? Jag tror det hänger på att hela familjen är kändisar. Det hjälper enormt. Det märker man ju också när det gäller hennes barn. 


    Det är exakt det hon säger i artikeln. Att hon har lite av båda.
  • Anonym (Kl)

    Kan man ens ha båda..? Fast de har ju egentligen slopat begreppet ADD nu. 

Svar på tråden Idiotiska uttalanden om npf