• Anonym (Kaffedraken)

    Män som attraheras av yngre

    Inte 20 år yngre, men 5-10 år yngre, vad tycker ni kvinnor om det?
    3 år yngre känns väl mer vettigt? Då är man i stort sett jämnåriga.

  • Svar på tråden Män som attraheras av yngre
  • Anonym (.)

    Det beror ju helt på hur gamla de inblandade är. Är de femton och tjugo är åldersskillnaden oroväckande. Är de 45 och 55 är det inget att bry sig om.

  • Anonym (33)

    Jag är 33, min pojkvän 53. Är inga som helst problem för oss.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (33) skrev 2024-03-20 11:48:37 följande:

    Jag är 33, min pojkvän 53. Är inga som helst problem för oss.


    Det är ju bra. Jag var kär i en 20 år yngre tjej. Måste erkänna att det inte kändes helt avslappnat. Inte heller med den 25 år yngre tjejen jag träffade. Jag brukar känna mig mer avslappnad med mer jämnåriga.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag drogs mest till äldre förr. Kan känna så ibland fortfarande, vissa äldre är så attraktiva. Jag kollar in yngre, men blir mer spänd och känner mig mer otillräcklig med yngre. Blir en annan slags press på att man måste ha snygg kropp och så.

  • Anonym (ABC)

    Sånt ändras med åldern.
    I 20-årsåldern var 5 år yngre eller äldre rätt mycket, vid 30 är det ingen större grej.

    20 år tror jag aldrig jag klarat för förhållande, men då är jag 37 nu, så både 17 och 57 känns konstigt, ha ha!

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (ABC) skrev 2024-03-20 12:33:30 följande:

    Sånt ändras med åldern.
    I 20-årsåldern var 5 år yngre eller äldre rätt mycket, vid 30 är det ingen större grej.

    20 år tror jag aldrig jag klarat för förhållande, men då är jag 37 nu, så både 17 och 57 känns konstigt, ha ha!


    Nej, jag tror det kan funka för en flört, men är nog mer sannolikt att det blir bättre förhållande om man är jämnåriga. Generellt alltså. Jag har ju själv tjatat om att det visst kan bli bra med 20 års skillnad, men jag känner ju att jag blir mer spänd med en yngre. Blir förstås annat om man känner varann och kan vara sig själva.
  • Anonym (Kaffedraken)

    För flera år sen var det en kvinna på jobbet som jag tror gillade mig. 5 år yngre. Två år senare var det en annan kvinna på jobbet som kändes lite närgången, hon kanske flörtade, jag var helt klart attraherad. Hon var 12 år yngre. Jag skrev faktiskt till båda sen på facebook, men de har inte läst det ens. Så jag fick inte svar.
    Jag vet inte vem av dom som hade varit mest lämplig.

  • Anonym (hmm)

    Jag har alltid ansett mig gilla 'äldre män', men det har inte varit SÅ mycket äldre... I 20-års åldern var det +3-5 år, ungefär samma i 30-årsålder. Nu först, som 42 åring, sneglar jag på män som är 10-12 år äldre.

    Dock har jag alltid varit av åsikten att män som söker sig till mkt yngre (alltså män som var äldre visavi min ålder i exempel ovan) är lite äckliga...Vad får de för utbyte av en så mkt yngre tjej liksom? Len hud och trofe att visa upp?

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (hmm) skrev 2024-03-20 15:17:23 följande:

    Jag har alltid ansett mig gilla 'äldre män', men det har inte varit SÅ mycket äldre... I 20-års åldern var det +3-5 år, ungefär samma i 30-årsålder. Nu först, som 42 åring, sneglar jag på män som är 10-12 år äldre.

    Dock har jag alltid varit av åsikten att män som söker sig till mkt yngre (alltså män som var äldre visavi min ålder i exempel ovan) är lite äckliga...Vad får de för utbyte av en så mkt yngre tjej liksom? Len hud och trofe att visa upp?


    För mig är det mest att jag tänder på dom. Att visa upp henne är inget jag tänker på. Men de får gärna visa upp sig för mig.
Svar på tråden Män som attraheras av yngre