• Anonym (Ja)

    Väljer män den snyggare tjejen?

    Hur mycket går män på utseende när det kommer till dejting och förhållande? Rent generellt. Hur pass viktigt är det? Hur mycket kan personlighet väga upp för?

    Om en man är i kontakt med två kvinnor vars personlighet han gillar ungefär lika mycket, men den ena är mycket snyggare än den andra. Den enda är average och den andra är långt över average. Lär han välja den snyggare då?

  • Svar på tråden Väljer män den snyggare tjejen?
  • Anonym (Petra)

    Är med nyfiken, jag som kvinna kan ju iallafall bidra med att säga att jag alltid faller för personlighet. Självklart spelar utseende roll, men en härlig personlighet som intresserar mig går alltid före ett snyggt utseende. 

  • Anonym (S)

    Attraktion är starkare i början, personlighet i längden, till en viss gräns. Ingen vill sätta på en person där man måste ha påse över huvudet, om du förstår...

  • Anonym (Japp)

    Kan inte svara för alla män men tror att det är många som gör det.
    Jag var på flera dejter med en man som hela tiden kommenterade mitt utseende och olika detaljer i mitt utseende. Samtidigt som han hade en tjejkompis som var kär i honom och kunde göra allt för honom men han tyckte inte att hon var attraktiv. Själv är han långt ifrån min typ men jag ville ge det en chans ändå. När jag till slut sa till honom  att jag inte känner nån attraktion till honom då blev han nästan arg. Han klagade att kvinnor inte väljer honom. Sa han ignorerade totalt tjejen som var kär i honom utan att han ville ha den snyggaste som han kan få. 
    Fick konstiga vibbar av honom och är glad att jag avslutade det hela. Hand fokus på mitt utseende irriterade mig.

  • Mysigast
    Anonym (Japp) skrev 2024-03-20 18:16:27 följande:

    Kan inte svara för alla män men tror att det är många som gör det.
    Jag var på flera dejter med en man som hela tiden kommenterade mitt utseende och olika detaljer i mitt utseende. Samtidigt som han hade en tjejkompis som var kär i honom och kunde göra allt för honom men han tyckte inte att hon var attraktiv. Själv är han långt ifrån min typ men jag ville ge det en chans ändå. När jag till slut sa till honom  att jag inte känner nån attraktion till honom då blev han nästan arg. Han klagade att kvinnor inte väljer honom. Sa han ignorerade totalt tjejen som var kär i honom utan att han ville ha den snyggaste som han kan få. 
    Fick konstiga vibbar av honom och är glad att jag avslutade det hela. Hand fokus på mitt utseende irriterade mig.


    Jag reagerar på att han nästan blev arg. Hur kan han tycka det är rimligt? Man måste få lov att känna vad man känner och bli respekterad. Även när man ändrar sin inställning. Är det vanligt att en kille blir arg i en sådan situation? Är ju iofs inget ovanligt att folk blir arga trots att det är uppenbart att de har fel.
  • Anonym (L)

    För ligga är utseendet viktigare. Det är inte oviktigt i en relation men brister i utseendet KAN uppvägas av andra faktorer.

  • Anonym (Urban)
    Anonym (L) skrev 2024-03-20 18:34:06 följande:

    För ligga är utseendet viktigare. Det är inte oviktigt i en relation men brister i utseendet KAN uppvägas av andra faktorer.


    Tråkigt att du kallar det brister.
  • Anonym (Patricia)

    Inte nödvändigtvis.  Ibland är velande ett tecken på att ingen är tillräckligt rätt. 

    Jag har varit i flera såna situationer både personligen och i min omgivning där en man dejtar två tjejer och till sist måste välja. Majoriteten av gångerna valde han ingen alls utan hittade en nr 3 som var rätt match.  Hon såg oftast ut som bättre version av båda två och hade andra egenskaper som ingen av dom båda hade. 

    Jag har personligen varit den nr 3 ett par gånger.  

  • Anonym (Vojne)
    Anonym (Japp) skrev 2024-03-20 18:16:27 följande:

    Kan inte svara för alla män men tror att det är många som gör det.
    Jag var på flera dejter med en man som hela tiden kommenterade mitt utseende och olika detaljer i mitt utseende. Samtidigt som han hade en tjejkompis som var kär i honom och kunde göra allt för honom men han tyckte inte att hon var attraktiv. Själv är han långt ifrån min typ men jag ville ge det en chans ändå. När jag till slut sa till honom  att jag inte känner nån attraktion till honom då blev han nästan arg. Han klagade att kvinnor inte väljer honom. Sa han ignorerade totalt tjejen som var kär i honom utan att han ville ha den snyggaste som han kan få. 
    Fick konstiga vibbar av honom och är glad att jag avslutade det hela. Hand fokus på mitt utseende irriterade mig.


    Det där var ju en typisk "niceguy" Ja, det var bra att du avslutade det hela. Han verkade inte betrakta kvinnor från ett människoperspektiv.
  • Anonym (Vaken)

    Jag tänkte skriva att jag uttalar mig utifrån en manligt perspektiv, men det vore ganska förmätet att göra sig till talesperson för alla män.
    Jag skriver från mitt perspektiv. 
    Det finns inte två personer som har exakt samma personlighet och för mig är det så självklart att den personen som har en personlighet som jag vill vara runt och en energi som har samma frekvens som min är den personen jag attraheras av. 
    Jag vet inte om det är så för vissa, men jag har aldrig känt attraktion för två personer samtidigt eller tvekat mellan två personer. Om man tvekar mellan två personer så är antagligen ingen av dom rätt. När man möter rätt person finns ingen tvekan. Sen är det ju så att den man attraheras av blir den vackraste man vet.
    Egenskaper som personlighet, charm, intelligens är det man blir förälskad i. 

  • Anonym (Nicklas)

    Nä väljer inte snyggaste. Min personliga erfarenhet gör gällande att många kvinner som är väldigt attraktiva oxå ofta är trista. Och om de inte är det är de vana vid uppmärksamhet och rätt arroganta & bortskämda. Jag väljer helst en 5-8 framför en 9-10:a. 

Svar på tråden Väljer män den snyggare tjejen?