• Anonym (Bara en liten kyss kanske?)

    Korkad kyssfråga

    Scenario:

    Ponera att du sitter bredvid någon du är intresserad av. Du tror att den andre kanske kan känna intresse för dig med men du är inte säker.

    Ni ser varandra i ögonen och ler. Det gör ni ibland.
    Hur lång tid av konstant ögonkontakt håller man innan det känns rätt läge för att närma sig för en första kyss?

    Finns det något hos henne i detta läge, medans ni ser i varandras ögon, som visar att hon vill bli kysst?

    Och låt det hållas god ton i tråden.

  • Svar på tråden Korkad kyssfråga
  • Anonym (Nej)

    Det funkar inte så. Det handlar om att röra sig mot varandra. Lite i taget. Man ska aldrig gå hela vägen utan att den andra personen närmar sig. Så tiden spelar ingen roll. Det är den andras personens rörelse mot dig som är viktig.

  • Anonym (Nej)

    Tycker inte heller att man börjar med kyssen. Man börjar med att röra på ett mindre intensivt sätt. Smeka handen, knät, håret osv. och ser responsen. Man sitter INTE och räknar sekunder ögonkontakt och sedan går direkt på en kyss.

  • Anonym (Bara en liten kyss kanske?)
    Anonym (Nej) skrev 2024-03-20 20:55:48 följande:

    Det funkar inte så. Det handlar om att röra sig mot varandra. Lite i taget. Man ska aldrig gå hela vägen utan att den andra personen närmar sig. Så tiden spelar ingen roll. Det är den andras personens rörelse mot dig som är viktig.


    Jo, det är ju sant. Men det lär ju vara en som börjar närma sig först.
  • Anonym (Bara en liten kyss kanske?)
    Anonym (Nej) skrev 2024-03-20 20:57:22 följande:

    Tycker inte heller att man börjar med kyssen. Man börjar med att röra på ett mindre intensivt sätt. Smeka handen, knät, håret osv. och ser responsen. Man sitter INTE och räknar sekunder ögonkontakt och sedan går direkt på en kyss.


    Ok, men om jag omformulerar då. Vi byter ut kyssen mot att man kanske vågar röra hennes hand
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Bara en liten kyss kanske?) skrev 2024-03-20 21:02:10 följande:
    Ok, men om jag omformulerar då. Vi byter ut kyssen mot att man kanske vågar röra hennes hand
    Menar du på en dejt alltså?
  • Anonym (Bara en liten kyss kanske?)
    Anonym (Nej) skrev 2024-03-20 21:11:03 följande:
    Menar du på en dejt alltså?
    Nej, alltså någon du har i din närhet (jobbar med, pluggar med, är vän med etc)
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Bara en liten kyss kanske?) skrev 2024-03-20 23:00:32 följande:
    Nej, alltså någon du har i din närhet (jobbar med, pluggar med, är vän med etc)
    Då tycker jag inte att du ska kyssa personen alls.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Ingen aning. Jag är kass på sånt. Säker på att jag missat chanser med tjejer jag träffade. Vi kunde sitta nära varann i soffan och hon såg mig i ögonen. En fick jag det bekräftat av senare, att hon velat. Jag tyckte hon verkade lättjefull och kråmade sig, jag tänkte "flörtar hon eller? hon ser busig ut". Men jag vågade inte, rädd paja vänskapen. Hon trodde inte jag ville när jag inte gjorde nåt. Senaste jag träffade visade inget sånt alls. Bara att hon hade urringat första gången vi sågs. Kände inga vibbar från henne. Men hon ville också, sa hon senare. Men jag skulle ha tagit första steget.

  • Anonym (???)

    Det är ju omöjligt att ge svar på. Det brukar ju finnas en attraktion i luften, att man sitter nära rör, vid varandra och bara ser i den andres ögon att nu är det läge för en kyss. Oftast tänker man inte ens på det utan det sker  naturligt. Men att gå runt och kyssa folk på jobbet etc är en mycket dålig idé

  • Freddie K

    Alltså, jag tänker att man ska försöka läsa in situationen lite. Är det dock en vän eller kollega så tycker jag inte att man ska kyssas alls, om man inte är säker på att denne har känslor för en. 


    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
Svar på tråden Korkad kyssfråga