• Anonym (Hur hantera)

    Jobbiga svärmor hindrar mig att skaffa fler barn

    Sörjer att jag inte gillar min svärmor. Hon är en snäll människa men jag klarar helt enkelt inte av henne. För mycket i
    oegentligheter har hänt och jag klarar inte av hennes osköna personlighet. 


    Hur hanterar man sånt? Bävar varje gång vi ska träffa henne men går ju inte heller att undvika. 

  • Svar på tråden Jobbiga svärmor hindrar mig att skaffa fler barn
  • Anonym (Hur hantera)

    Ser att allt inte kom med. 


    på senaste tiden har jag drömt om ett till barn men eftersom jag inte vill träffa svärmor mer än nödvändigt så drar jag mig för det. En bebis skulle innebära fler tillfällen då vi behöver ses 

  • Anonym (scilla)
    Anonym (Hur hantera) skrev 2024-03-25 20:10:51 följande:

    Ser att allt inte kom med. 


    på senaste tiden har jag drömt om ett till barn men eftersom jag inte vill träffa svärmor mer än nödvändigt så drar jag mig för det. En bebis skulle innebära fler tillfällen då vi behöver ses 


    Varför skulle ni behöva träffas oftare för att ni skaffar ett barn till? För att det blir en till födelsedag?

    Jag menar, om ni redan har barn tillsammans så blir det väl inte så stor skillnad?
  • Tow2Mater
    Anonym (scilla) skrev 2024-03-26 09:40:23 följande:
    Varför skulle ni behöva träffas oftare för att ni skaffar ett barn till? För att det blir en till födelsedag?

    Jag menar, om ni redan har barn tillsammans så blir det väl inte så stor skillnad?
    Det blir ju längre i tid - några år till.
  • Anonym (scilla)
    Tow2Mater skrev 2024-03-26 12:03:56 följande:
    Det blir ju längre i tid - några år till.
    Är man gift med någon och har barn ihop så lär man träffa sina svärföräldrar i resten av sitt liv när det vankas födelsedagar, bröllop, begravningar, julaftnar och gud vet allt. 

    Ett barn till lär inte förlänga plågan. 
  • EpicF
    Anonym (scilla) skrev 2024-03-26 12:51:36 följande:
    Är man gift med någon och har barn ihop så lär man träffa sina svärföräldrar i resten av sitt liv när det vankas födelsedagar, bröllop, begravningar, julaftnar och gud vet allt. 

    Ett barn till lär inte förlänga plågan. 
    Inte om man inte vill. Finns inget som hindrar att ts man själv besöker sina föräldrar med barnen utan ts. 
  • Anonym (scilla)
    EpicF skrev 2024-03-26 13:36:59 följande:
    Inte om man inte vill. Finns inget som hindrar att ts man själv besöker sina föräldrar med barnen utan ts. 
    Nej, det stämmer. Men då faller ju hela resonemanget med att TS inte ska skaffa fler barn för att slippa svärmor. Då kan hon ju skaffa 5 barn till utan problem. 

    Det du föreslår kan hon ju göra redan nu, men det verkar inte som att det funkar så i hennes familj. 
  • Anonym (pasa)
    Anonym (Hur hantera) skrev 2024-03-25 20:08:55 följande:
    Jobbiga svärmor hindrar mig att skaffa fler barn

    Sörjer att jag inte gillar min svärmor. Hon är en snäll människa men jag klarar helt enkelt inte av henne. För mycket i
    oegentligheter har hänt och jag klarar inte av hennes osköna personlighet. 


    Hur hanterar man sånt? Bävar varje gång vi ska träffa henne men går ju inte heller att undvika. 


    Om du vill ha ett till barn så ska du ju inte låta svärmor stå i vägen för det!

    Sätt gränser gentemot svärmor istället, och getemot din man ifall han anser att hans mamma ska ha fri lejd i ert liv på ett sätt som inte fungerar för dig. 

    Hur man hanterar livet och jobbiga människor? Det är främst genom gränssättning och i viss mån acceptans.
  • Hermis123
    Anonym (Hur hantera) skrev 2024-03-25 20:08:55 följande:
    Jobbiga svärmor hindrar mig att skaffa fler barn

    Sörjer att jag inte gillar min svärmor. Hon är en snäll människa men jag klarar helt enkelt inte av henne. För mycket i
    oegentligheter har hänt och jag klarar inte av hennes osköna personlighet. 


    Hur hanterar man sånt? Bävar varje gång vi ska träffa henne men går ju inte heller att undvika. 


    Ja alltså du får Leva med det! Det är din mans mamma, farmor till dina barn.  Dom kommer vilja ha kontakt med henne, och säkert på besök hos er. Inget du kan göra något åt.
  • Anonym (Hur hantera)

    Svärmor kommer ju att besöka oftare om en till bebis kommer in i familjen. går ju inte att neka henne att träffa bebisen. Och som nån annan skrev. Fler år där man måste ses. 

    visst kan mannen träffa henne själv men det har inte fallit så väl ut när jag testat be honom åka själv. 

  • Hermis123
    Anonym (Hur hantera) skrev 2024-03-30 17:47:21 följande:

    Svärmor kommer ju att besöka oftare om en till bebis kommer in i familjen. går ju inte att neka henne att träffa bebisen. Och som nån annan skrev. Fler år där man måste ses. 

    visst kan mannen träffa henne själv men det har inte fallit så väl ut när jag testat be honom åka själv. 


    Vad förväntar du dig? Det är hans mamma!  Är svärmor otrevlig mot dig ? Fattar inte varför du inte kan respektera hans familj? Är han lika respektlös mot din familj?
  • Anonym (Hur hantera)
    Hermis123 skrev 2024-03-31 13:32:06 följande:
    Vad förväntar du dig? Det är hans mamma!  Är svärmor otrevlig mot dig ? Fattar inte varför du inte kan respektera hans familj? Är han lika respektlös mot din familj?

    Jag har inte varit respektlös. jag vill inte träffa henne bara. 


    jag gillar henne inte och hon har själv hamnat där genom plumpa kommentarer. Kvinnan har inte heller några vänner. Vilket inte förvånar mig

  • Anonym (Häxan)

    Min svärmor är en riktig häxa. En fullständigt vidrig och galen kärring. Hon är inte välkommen på jul. Nu senast så fick min kille åka till henne och med barnen på julafton och fira där, men jag sätter inte min fot över häxans tröskel. Hon är inte välkommen på kalas utan får fira barnen själv tillsammans med pappan. Hon har varit fruktansvärd mot mig så jag kommer aldrig träffa människan igen? Så gör vi? 

Svar på tråden Jobbiga svärmor hindrar mig att skaffa fler barn