• Anonym (Tröttsamt)

    Många påhittade trådar

    Någon annan som också reagerat på detta på sistone? 


    Majoriteten trådar på familjeliv är påhittade och man kan enkelt urskilja dessa från genuina trådar. Författarna har en överdriven inlevelse i sina texter och nästintill alla skriver att de är så så ledsna och vad ska de ta sig till efter en väldigt dramatiskt och detaljerad text. Vissa författare använder samma typsnitt, samma typ av språk och samma typ av uppbyggnad av story vilket gör det väldigt lätt att hitta dessa påhittade trådar. 


    Har dessa personer verkligen inget bättre för sig än att skriva dramatiska korta berättelser på familjeliv? Det är tröttsamt i alla fall att inte läsa något genuint längre på familjeliv utan majoriteten av trådar går ut på att få hjälp att lösa ett påhittat problem.

  • Svar på tråden Många påhittade trådar
  • Anonym (d)

    Ja inget nytt. I princip alla trådar är fejk sedan flera år. Att folk fortsätter diskutera med idioter är det som är mer frustrerande. Eller trenden med trådar som klagar på trolltrådar ;P

  • OlgaElvira

    Ja visst är det så. Några är rätt underhållande, men de flesta är rätt taffligt skriva. Surfa runt på familjeliv så här strax före fyra på natten när man kan sova ger lika mycket som att titta på kattvideor på Youtube. En stunds förströelse och sen kan man försöka sova igen. Eller så tar man en kopp kaffe och bestämmer att det är morgon.
    Fast jag har hittat ett fåtal texter döär jag tänker att det där är en rätt hyfsad synopsis till en bok eller ett manus.

  • Freddie K

    Många vill ha hjälp av något slag eller ber om råd. Hur äkta de trådarna är det vet jag inte, men är de påhittade så är det bara tråkigt. Tråkigt att folk måste hitta på en massa bara för att dem har tråkigt. 


    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Mx)

    Visst finns dom, men jag tror inte att dom är så enkla att urskilja bara för att TS tror sig veta vilka trådar som ör påhittade eller inte.

  • Anonym (Vet inte)

    Hur avgör man om det är fejk-trådar eller inte?
    Har sett att det gnälls om att det är fejk i trådar som mycket väl kan vara riktiga. Att det existerar fejk-trådar är inget tvivel om, men det sker också att potentiella riktiga trådar blir anklagade för att vara fejk.. Båda utfallen är lika trista. 

  • Tow2Mater
    Anonym (Vet inte) skrev 2024-03-26 07:00:10 följande:

    Hur avgör man om det är fejk-trådar eller inte?
    Har sett att det gnälls om att det är fejk i trådar som mycket väl kan vara riktiga. Att det existerar fejk-trådar är inget tvivel om, men det sker också att potentiella riktiga trådar blir anklagade för att vara fejk.. Båda utfallen är lika trista. 


    När TS aldrig kommer tillbaka och ger någon slags input eller respons igen.
    När TS efter flera sidor kommer med ny information som vänder hela problemet; t ex var det inte bara svärmor och gubben som var problemet så hon inte kunde flytta, nu är hon minsann gravid i 8e månaden också.

    Då undrar man om sanningshalten.
  • Anonym (HmJ)

    Tycker att det har blivit fler den senaste tiden och det märks när det är fredag och helg.

  • Anonym (Tvillingmorsan)

    Jag kanske är korkad, men jag tror inte att majoriteten av trådarna är påhitt. Det finns uppenbara fejk-trådar, sen finns tveksamma fall. Sen finns ett gäng trådar som mycket väl kan vara äkta, även om TS slutar svara när TS inte får medhåll eller får jobbiga frågor om varför hon inte lämnar idioten eller annat.

    Det finns säkert också trådar eller inlägg som i grunden är sanna, men där TS överdriver eller vinklar till sin fördel. Eller inte berättar hela sanningen. Utelämnar viktiga fakta. Men hela inlägget behöver inte vara påhitt för det.

    Utöver det finns det många trådar som handlar om vardagsproblem eller frågor om olika saker, som inte alls är så dramatiska eller låter påhittade. Varför dessa tros vara fejk begriper jag inte. Hur kan man avgöra det? Man kan inte ens avgöra i tveksamma fall, även om man kan misstänka.

    Ett betydligt större problem är väl i så fall de manliga nick (några få olika) som använder detta som terapi-forum och spammar forumet med trådar om samma sak. Självklart får de skriva här som alla andra. Det är spammandet som är problematiskt, eller när de "kapar" andras trådar. Dvs får andras trådar att börja handla om dem och deras problem i stället. Det är direkt respektlöst.

  • Anonym (Vet inte)
    Tow2Mater skrev 2024-03-26 11:48:23 följande:
    När TS aldrig kommer tillbaka och ger någon slags input eller respons igen.
    När TS efter flera sidor kommer med ny information som vänder hela problemet; t ex var det inte bara svärmor och gubben som var problemet så hon inte kunde flytta, nu är hon minsann gravid i 8e månaden också.

    Då undrar man om sanningshalten.
    Ok, tack för tipset. Har nog inte stött på många sådana trådar, men visst har det hänt att jag läst någon tråd som TS  aldrig kommenterar svaren. Förstår inte vad man får ut av sådant, men ibland lever även de trådarna vidare för att många andra fortsätter diskutera i dem.
Svar på tråden Många påhittade trådar