• Pärla

    Bragee rehab/ utmattningssyndrom

    Hej
    Jag har utmattningssyndrom, och har blivit remitterad till Bragee klinik i Stockholm för rehabilitering. Behandlingen är i 10 veckor. 
    Är det nån som känner till kliniken? Det är inte ens garanti att de tar emot mig, eftersom ska dit på bedömning först som tar halva dagen, vilket det känns nervöst. Ska träffa läkare, psykolog och fysioterapeut. Jag blir lätt nervös, och får ångest över att nu känner jag mig bunden till nåt som jag måste göra varje vecka och får inre stress. Det är tydligen 3 dagar i veckan. Känner som ett krav, men samtidigt är tacksam över det också, har mixade känslor
    Är det svårt att komma in? Nån som går på behandling och kan berätta lite?

  • Svar på tråden Bragee rehab/ utmattningssyndrom
  • FruTe

    Jag har gått i behandling där. Det var jättebra, kände mig väldigt trygg och behandlingen i sig hjälpte mig mycket. Fantastisk personal. 


    Det var absolut tufft att orka ta sig dit 3 dagar i veckan, och ibland orkade jag inte. Det var inga problem. Träffade så fina människor i gruppen som jag fortfarande har kontakt med 1 år senare. 


    Oroa dig inte för bedömningen, det är såklart lite påfrestande och en lång dag, men det kommer gå bra! Hoppas du kommer in.

  • Pärla
    FruTe skrev 2024-03-26 09:25:26 följande:

    Jag har gått i behandling där. Det var jättebra, kände mig väldigt trygg och behandlingen i sig hjälpte mig mycket. Fantastisk personal. 


    Det var absolut tufft att orka ta sig dit 3 dagar i veckan, och ibland orkade jag inte. Det var inga problem. Träffade så fina människor i gruppen som jag fortfarande har kontakt med 1 år senare. 


    Oroa dig inte för bedömningen, det är såklart lite påfrestande och en lång dag, men det kommer gå bra! Hoppas du kommer in.


    Åh tack så mycket. Så skönt att det hjälpte dig 🙏 hörde att man även kan få rehab på distans? Digitalt? Är det nåt du vet?
  • FruTe
    Pärla skrev 2024-03-26 09:51:33 följande:
    Åh tack så mycket. Så skönt att det hjälpte dig 🙏 hörde att man även kan få rehab på distans? Digitalt? Är det nåt du vet?
    Ja jag vet att det fanns ett sånt alternativ också, de flesta som behandlades på distans bodde för långt bort för att delta på plats.
    Om du bor i Stockholm så tycker jag att det är värt att gå behandlingen på kliniken.
  • Pärla
    FruTe skrev 2024-03-27 14:07:07 följande:
    Ja jag vet att det fanns ett sånt alternativ också, de flesta som behandlades på distans bodde för långt bort för att delta på plats.
    Om du bor i Stockholm så tycker jag att det är värt att gå behandlingen på kliniken.
    Ok, men helst skulle vilja ha det på distans 🙈, känner mig bekvämare så, fast jag bor i Sthlm, så bor jag ändå långt bort.
Svar på tråden Bragee rehab/ utmattningssyndrom