• Anonym (blue)

    Vad är det som gör män såhär på dejtingsiter?

    Jag försöker seriöst dejta på dejtingsiter, jag har hittills inte träffat på någon man som inte antingen är extremt udda, säger att hans största intresse är V8-motorer och sedan inte diskuterar vidare utan verkar förvänta sig att jag ska ha samma intresse, eller så har de fru/sambo, eller så tror de att jorden ska gå under snart, eller så börjar samtalet okej i tio minuter sedan leder de in det på sex, out of the blue verkligen.

    Vi kan prata om väder och plötsligt skriver personen tillbaka "tänk om jag särade dina skinkor och trängde in i dig mot ett köksbord". Förstår inte män att ingen kvinna i stort sett går igång på det här? Det finns även en kategori som blir nästan som stalkers och obehagliga, typ meddelar en 9 gånger på en natt för att jag lämnat på läst över natten. Och de som skickar ett första meddelande men blockar om jag inte öppnat och svarat inom 10 minuter.

    Förstår ni att detta är anledningen till att ni inte hittar någon! Jag kommer inte ens till stadiet att jag känner att jag vill träffa en av er när ni håller på såhär! Jag har ändå väldigt låga krav jag har, utöver att det ska kunna uppstå attraktion så han kan inte vara 60+ eller överviktig.

    Jag ställer inga krav som jag inte ställer på mig själv, faktum är att vi aldrig ens kommer till den nivån att några ens uppfylls.

    Han behöver bara se normal ut, ha ett arbete, gilla att röra på sig i någon mån, han kan t.ex. ha lite mage, han måste inte vara superfit, får gärna vara intelligent, ska kunna föra ett samtal och vara charmig, rolig, ha banter. Borde det inte passa in på många män????? Jag blir galen.

  • Svar på tråden Vad är det som gör män såhär på dejtingsiter?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jo, det borde passa in på många män. Jag har aldrig skrivit så till en kvinna. Jag har försökt lära känna kvinnor, och jag har alltid varit en gentleman. Jag har ändå aldrig haft ett förhållande. Förra året skrev inte en enda kvinna till mig. Året innan, bara en.

  • Anonym (Rob)

    Låter inte som några högutbildade män.   Bor du i en liten stad?

  • Anonym (blue)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-31 17:29:01 följande:

    Jo, det borde passa in på många män. Jag har aldrig skrivit så till en kvinna. Jag har försökt lära känna kvinnor, och jag har alltid varit en gentleman. Jag har ändå aldrig haft ett förhållande. Förra året skrev inte en enda kvinna till mig. Året innan, bara en.


    Jag kan tänka mig att det lyser igenom att man verkligen vill ha en relation, är det kanske så med dig? Det är däremot bra att du inte är otrevlig mot någon. Jag kan tänka mig att du kanske kan framstå som lite deppig och nere från vad jag läst av dig på forumet. Om jag kan säga det utan att du tycker det är elakt.

    Jag är egentligen inte jättedesperat efter en relation, men hade varit trevligt att träffa folk i alla fall, kanske få lite förälskelsekänsla även om det inte behöver leda så långt. 

    Nu kommer det som sagt inte ens till stadiet att jag vill träffas.
  • Anonym (blue)
    Anonym (Rob) skrev 2024-03-31 17:38:32 följande:

    Låter inte som några högutbildade män.   Bor du i en liten stad?


    Jag bor i en av Sveriges största städer.
  • Tecum

    Givetvis är inte alla män sådana, då skulle det finnas mängder av ensamma och desperata kvinnor. De allra flesta män är såna som de du beskriver i sista stycket, men de går åt snabbt. De som blir kvar är de asociala och knepiga de som inte förstår hur fel de gör utan bara kör på, skriver till alla och svarar alla.

    Har du inga möjligheter att träffa män irl? Det lär fortfarande gå...Glad Annars får du kämpa på, det finns garanterat prinsar bland grodorna. Satsa på att aktivt skriva till intressanta män istf att vänta på svar.

  • Anonym (blue)
    Tecum skrev 2024-03-31 17:56:30 följande:

    Givetvis är inte alla män sådana, då skulle det finnas mängder av ensamma och desperata kvinnor. De allra flesta män är såna som de du beskriver i sista stycket, men de går åt snabbt. De som blir kvar är de asociala och knepiga de som inte förstår hur fel de gör utan bara kör på, skriver till alla och svarar alla.

    Har du inga möjligheter att träffa män irl? Det lär fortfarande gå...Glad Annars får du kämpa på, det finns garanterat prinsar bland grodorna. Satsa på att aktivt skriva till intressanta män istf att vänta på svar.


    Men det gör jag ibland, skriver till män jag tycker verkar intressanta. Men jag har börjat tycka att det är lite läskigt, vissa kan verka normala men är det inte. 

    I verkliga livet studerar och arbetar jag båda på heltid, så det bidrar kanske till att jag träffar få i verkliga livet. jag kan vara lite blyg och introvert också om det inte är i text. Inte så att jag inte alls pratar, tvärtom nästan när jag börjar lära känna någon, men jag drar mig för att prata med främlingar utan att vara i ett sammanhang, eller gå ut på krogen själv typ.

    Det händer att män kommer fram till mig och bjuder ut mig eller att jag fått blommor hemskickade t.ex. från män jag inte känner. Så jag kan inte vara helt ointressant utseendemässigt. 

    Jag tror min blyghet är ett problem. Jag behöver en extrovert som kan "locka fram mig".
  • Tecum
    Anonym (blue) skrev 2024-03-31 18:10:08 följande:
    Men det gör jag ibland, skriver till män jag tycker verkar intressanta. Men jag har börjat tycka att det är lite läskigt, vissa kan verka normala men är det inte. 

    I verkliga livet studerar och arbetar jag båda på heltid, så det bidrar kanske till att jag träffar få i verkliga livet. jag kan vara lite blyg och introvert också om det inte är i text. Inte så att jag inte alls pratar, tvärtom nästan när jag börjar lära känna någon, men jag drar mig för att prata med främlingar utan att vara i ett sammanhang, eller gå ut på krogen själv typ.

    Det händer att män kommer fram till mig och bjuder ut mig eller att jag fått blommor hemskickade t.ex. från män jag inte känner. Så jag kan inte vara helt ointressant utseendemässigt. 

    Jag tror min blyghet är ett problem. Jag behöver en extrovert som kan "locka fram mig".
    Jag är också blyg och introvert så jag vet hur det är. Skriver hellre än pratar. Och om du både studerar och jobbar är det svårt att hinna med att jaga män irl. Men kämpa på, då du verkar trevlig och dessutom ser bra ut kommer du att lyckas!
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (blue) skrev 2024-03-31 17:40:09 följande:
    Jag kan tänka mig att det lyser igenom att man verkligen vill ha en relation, är det kanske så med dig? Det är däremot bra att du inte är otrevlig mot någon. Jag kan tänka mig att du kanske kan framstå som lite deppig och nere från vad jag läst av dig på forumet. Om jag kan säga det utan att du tycker det är elakt.

    Jag är egentligen inte jättedesperat efter en relation, men hade varit trevligt att träffa folk i alla fall, kanske få lite förälskelsekänsla även om det inte behöver leda så långt. 

    Nu kommer det som sagt inte ens till stadiet att jag vill träffas.
    Det tror jag inte, inte om man ska gå efter hur min profil ser ut. Och jag är givetvis inte lika deppig som här och ältar inte när jag pratar med kvinnor. Då är jag närvarande i nuet och försöker lära känna henne.
    Jag är inte heller desperat. Hade jag varit det så hade jag blivit ihop med nån av kvinnorna som ville, men som inte kändes rätt för mig.
    Ja, jag är också öppen för t ex en flirt, inte varje dag sånt händer om man säger så.
  • Anonym (blue)
    Tecum skrev 2024-03-31 18:33:08 följande:
    Jag är också blyg och introvert så jag vet hur det är. Skriver hellre än pratar. Och om du både studerar och jobbar är det svårt att hinna med att jaga män irl. Men kämpa på, då du verkar trevlig och dessutom ser bra ut kommer du att lyckas!
    Jag önskar att jag vore mer extrovert, men sånt är ju svårt att ändra på. 

    Tack!
  • Anonym (blue)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-31 18:38:38 följande:
    Det tror jag inte, inte om man ska gå efter hur min profil ser ut. Och jag är givetvis inte lika deppig som här och ältar inte när jag pratar med kvinnor. Då är jag närvarande i nuet och försöker lära känna henne.
    Jag är inte heller desperat. Hade jag varit det så hade jag blivit ihop med nån av kvinnorna som ville, men som inte kändes rätt för mig.
    Ja, jag är också öppen för t ex en flirt, inte varje dag sånt händer om man säger så.
    Det kanske är många som inte känns rätt för dig? Hur snabbt sållar du bort dem och hur känner du att de inte är rätt?

    Jag sållar bort framförallt de jag upplever inte förstår vad jag skriver, inte är intelligenta nog att förstå min humor tex.
Svar på tråden Vad är det som gör män såhär på dejtingsiter?