• Anton Hennessy

    Hur upplever ni att spelreklam påverkar/påverkat er rehabiliteringsresa?

    Disclaimer: Syftet med frågan är att samla in data till en studie på Uppsala universitet. Alla svar kommer att hållas anonyma. Studien undersöker vilken effekt spelreklam har på rehabiliteringsprocessen för personer som är eller har varit spelberoende. Vi som skriver studien heter Anton Hennessy och Leonard Kimby. 


     
  • Svar på tråden Hur upplever ni att spelreklam påverkar/påverkat er rehabiliteringsresa?
  • Anonym (.)

    Jag lärde mig, att mer 'Den hårda vägen..sk. 
    -Spela absolut inte mer än vad man/du har råd att förlora!"

    Så från att gå, att vara värsta lånehajen och lånade mig upp över öronen, spelade bort nästan hela hus och hem, samt hela min familj.. så till sist mådde jag sen så fruktansvärt dåligt.. med att bla. behöva 'stå i skuld till många familj o kompisar m.m..
    -Så, långt om länge så slutade jag spela helt.

    Idag har jag inte och ingen spel-lust alls!

    En sökte med hjälp efter ett tag.
    Och i min battle med detta så har jag aldrig riktigt förstått mig på.. men då har jag alltså fått desto mer spelreklam än någonsin förut. Skit äre!
    Någonstans kommer spelbolagen över den informationen bara för att man är reggad någonstans (oavsett var spelar ingen roll) men så kommer dom över en, och skickar sen reklam åt en. Och lägger man istället inte ner hela sin själ och totalt blockar allting, byter kanal på tvn så fort spel-ämnet/ spelreklam vill säga.. så måste man bara stålsätta sig något grymt!

    Jag såg t.o.m till att inte längre ha några "kompisar" kvar som var mina fd. spelvänner kvar i mitt liv. Nu, och hör dom bara av sig för att låna pengar osv.. så slutar man svara dom och vänder sig bort från dom tyvärr, det är hemskt men någonstans så känns det egentligen som enda utvägen.

    Ha det bäst grabbar! Hej.

  • Anton Hennessy

    Hej!



    Ville bara säga stort tack till dig som deltog i diskussionen. Du har varit till stor hjälp för vår studie!



    Uppsatsen kommer att publiceras efter examineringen på Diva. Vi kommer även att bifoga studien i tråden när den är klar. 



    Allt gott,


    Anton och Leonard


     
Svar på tråden Hur upplever ni att spelreklam påverkar/påverkat er rehabiliteringsresa?