• Anonym (Kaffedraken)

    Tänker du på vad du säger till andra?

    Eller slänger du ur dig vad som helst?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2024-04-05 14:48
    Och lite andra frågor: Tycker du att det kan få konsekvenser om man säger nåt till andra? Eller beror det på vem det är? Vissa tycker du att du kan säga vad som helst till? Vill du höra samma själv? Jag känner de som anser sig kunna säga vad som helst, och det ska man inte bry sig så mycket om tycker dom, det ska man inte lyssna på.

  • Svar på tråden Tänker du på vad du säger till andra?
  • EnAnonumius
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-07 07:39:11 följande:
    Min högsta önskan är att fler kvinnor behandlar män som de själva vill bli behandlade. Jag hoppas att nån kvinna här får sig en tankeställare.
    Du har fått EN och annan kvinna som har ERKÄNT i några av dina trådar att de gör fel.

    Varför har du ignorerat dessa kvinnor som har gett dig rätt? Vad är syftet med att ignorera det, när du har fått som du har velat att de kvinnor som känt i gens sig har erkänt och skaffat sig en tankeställare.

    Varför sitter du och upprepar samma sak igen och igen och igen, när du har fått som du velat?

    Så nej du är inte ett dugg trovärdig när du säger att du hoppas att "nån kvinna här" skall få sig en tankeställare. För du har get en och annan  en tankeställare. Men du saknar ju intresse i att se det.

    Så sluta nu upp med att komma med att du hoppas att en och annan kvinna skall få sig en tankeställare och släng fram dit verkliga motiv med dina trådar du har på FL.
    För du är knappast trovärdig när du påstår det.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-07 08:14:18 följande:
    Vi? Pratar du för alla nu?
    Jag tycker är synd om ingen kvinna här får sig en tankeställare. Vill du inte män väl? Har inte alla människor rätt att bli behandlade med respekt? Borde inte alla tänka så, att behandla andra som man själv vill bli behandlad?
    Slut upp med ditt hyckleri.

    567890 har samma rätt att prata för andra på samma villkor som du generalisera extremt grov om kvinnor och gör påhopp på kvinnor i grupp  baserat på en promille av de kvinnor du träffat på.

    Så du skall inte prata om respekt, för du saknar ju all form av respekt mot kvinnor när du starta dina klagotrådar på kvinnor.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag såg att de som klankade ner på min kropp och förlöjligade mig träffade män som inte var perfekta. De var inte vältränade, hade ohälsosamma livsvanor och gjorde en del saker som skulle ha uppfattats som idiotiska om det var jag som gjort det. Det är skillnad på folk.
    Vad beror det på att vissa vill tala om för dig hur du ska vara, vad kvinnor vill ha, och sen träffar de män som är långt ifrån perfekta?
    Jag la mig inte i deras val av män, och jag har aldrig sagt till en kvinna hur hon ska vara, vad män vill ha, eller anmärkt på hennes kropp.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Nån skrev i en annan tråd att jag borde prata med min syster. Vi är ju syskon och det ska man vara rädd om. Varför är det bara jag som ska tänka på det? Borde inte en syster tänka att hennes bror är unik, det ska hon vara rädd om? Jag tänker ju på vad jag säger till henne, och till andra, varför är det bara jag som ska ta hänsyn till andra?

  • Anonym (Men ge konsekvenser tillbaka då!)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-07 08:35:23 följande:

    Jag såg att de som klankade ner på min kropp och förlöjligade mig träffade män som inte var perfekta. De var inte vältränade, hade ohälsosamma livsvanor och gjorde en del saker som skulle ha uppfattats som idiotiska om det var jag som gjort det. Det är skillnad på folk.
    Vad beror det på att vissa vill tala om för dig hur du ska vara, vad kvinnor vill ha, och sen träffar de män som är långt ifrån perfekta?
    Jag la mig inte i deras val av män, och jag har aldrig sagt till en kvinna hur hon ska vara, vad män vill ha, eller anmärkt på hennes kropp.


    Jag frågar dig igen då eftersom du inte svarade.
    Du säger att det skulle bli/blivit konsekvenser om du sagt saker åt dessa kvinnor som dom sagt till dig men varför ger du då inte konsekvenser till dom när dom säger saker till dig?
    Varför säger du ingenting och låter dom komma undan utan konsekvenser.
    Det är ingen som säger att män inte kan ge kvinnor konsekvenser, andra män ger självklart konsekvenser till kvinnor.

    Är det inte så att du inte vågat ge konsekvenser till dessa kvinnor och låtit dom hålla på, du vågar helt enkelt inte ge tillbaka till dom. Men det är ju något du måste ta tag i annars kommer dom ju att fortsätta, du låter dom hålla på.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Men ge konsekvenser tillbaka då!) skrev 2024-04-07 09:05:09 följande:
    Jag frågar dig igen då eftersom du inte svarade.
    Du säger att det skulle bli/blivit konsekvenser om du sagt saker åt dessa kvinnor som dom sagt till dig men varför ger du då inte konsekvenser till dom när dom säger saker till dig?
    Varför säger du ingenting och låter dom komma undan utan konsekvenser.
    Det är ingen som säger att män inte kan ge kvinnor konsekvenser, andra män ger självklart konsekvenser till kvinnor.

    Är det inte så att du inte vågat ge konsekvenser till dessa kvinnor och låtit dom hålla på, du vågar helt enkelt inte ge tillbaka till dom. Men det är ju något du måste ta tag i annars kommer dom ju att fortsätta, du låter dom hålla på.
    Flera har jag ingen kontakt med längre, syrran är det ingen ide att prata med, och mamma har jag pratat med om detta flera ggr. Senast var bara några dar sen. Hon var ledsen för att jag lyssnat på vad de har sagt.
  • 567890
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-07 09:07:28 följande:
    Flera har jag ingen kontakt med längre, syrran är det ingen ide att prata med, och mamma har jag pratat med om detta flera ggr. Senast var bara några dar sen. Hon var ledsen för att jag lyssnat på vad de har sagt.
    Men snälla TS, det här är saker du fick höra för många, många år sedan. Varför har du inte klarat av att släppa kommentarerna och gått vidare? Varför kan du inte konstatera att de hade fel om dig, du var i fin form, du förtjänade visst den kvinnan du var kär i osv? Stå upp för dig själv!
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Men ge konsekvenser tillbaka då!) skrev 2024-04-07 09:05:09 följande:
    Jag frågar dig igen då eftersom du inte svarade.
    Du säger att det skulle bli/blivit konsekvenser om du sagt saker åt dessa kvinnor som dom sagt till dig men varför ger du då inte konsekvenser till dom när dom säger saker till dig?
    Varför säger du ingenting och låter dom komma undan utan konsekvenser.
    Det är ingen som säger att män inte kan ge kvinnor konsekvenser, andra män ger självklart konsekvenser till kvinnor.

    Är det inte så att du inte vågat ge konsekvenser till dessa kvinnor och låtit dom hålla på, du vågar helt enkelt inte ge tillbaka till dom. Men det är ju något du måste ta tag i annars kommer dom ju att fortsätta, du låter dom hålla på.
    Män förväntas bita ihop, tåla lite. Det många kvinnor inte tänker på eller bryr sig om, är att även män har känslor. Vi kan också bli ledsna, bli sårade, och alla män tycker inte det är kul att bli hånade, förlöjligade, förminskade.
    Minns kvinnor som skrev här att de tycker att de ska få säga vad som helst till män, han ska kunna skratta åt sig själv om de driver med hans utseende.
  • Anonym (Men ge konsekvenser tillbaka då!)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-07 09:07:28 följande:
    Flera har jag ingen kontakt med längre, syrran är det ingen ide att prata med, och mamma har jag pratat med om detta flera ggr. Senast var bara några dar sen. Hon var ledsen för att jag lyssnat på vad de har sagt.
    Menar du att du inte gav konsekvenser tidigare när kvinnorna sa saker?
    men att numera ger du konsekvenser om någon säger något?
    Att du numera vågar ge konsekvenser tillbaka?
  • Anonym (Kaffedraken)
    567890 skrev 2024-04-07 09:17:36 följande:
    Men snälla TS, det här är saker du fick höra för många, många år sedan. Varför har du inte klarat av att släppa kommentarerna och gått vidare? Varför kan du inte konstatera att de hade fel om dig, du var i fin form, du förtjänade visst den kvinnan du var kär i osv? Stå upp för dig själv!
    Jag har låg självkänsla, dåligt självförtroende, känner mig otillräcklig. För några år sen så var jag i bra form, hade bra självförtroende, och var kär i en yngre tjej. Jag trodde faktiskt att jag hade en liten chans där, att hon kände samma. Men jag fick inte känna så. Kvinnor lät mig veta att jag var otillräcklig.
Svar på tråden Tänker du på vad du säger till andra?