• SKss

    Positivt ägglossningstest i 5 dagar

    Jag fick min bebis för 9 månader sedan och har inte fått tillbaka min mens. Jag helammar fortfarande dygnet runt, utöver bebismat. Jag har tagit några (negativa) äl-test lite till och från de senaste två månaderna, bara för att kolla eftersom vi tänker att vi skulle vilja ha en till bebis.


    För några dagar sedan tog jag ett till negativt äl-test, men dagen efter det fick jag ett positivt test. Nu har jag haft positiva äl-test i fem(!) dagar, glada gubben på clearblue-test... Är det falskt positivt pga jag ammar, eller vad kan det bero på?


    Någon annan som har varit med om liknande?

  • Svar på tråden Positivt ägglossningstest i 5 dagar
  • Anonym (Nej)

    Det är inte falskt positivt men du ska så klart sluta testa efter första positiva.

  • SKss

    Jojo det vet jag att man egentligen ska göra! Men tänkte att det var falskt positivt, så kunde inte låta bli att testa igen dagen efter ändå... Men är nästan orolig nu när det fortsätter vara positivt 🙈 Om något är fel

  • SKss
    Anonym (Nej) skrev 2024-04-09 10:17:46 följande:

    Det är inte falskt positivt men du ska så klart sluta testa efter första positiva.



    Jojo det vet jag att man egentligen ska göra! Men tänkte att det var falskt positivt, så kunde inte låta bli att testa igen dagen efter ändå... Men är nästan orolig nu när det fortsätter vara positivt 🙈 Om något är fel
  • Anonym (Nej)
    SKss skrev 2024-04-09 13:41:03 följande:
    Jojo det vet jag att man egentligen ska göra! Men tänkte att det var falskt positivt, så kunde inte låta bli att testa igen dagen efter ändå... Men är nästan orolig nu när det fortsätter vara positivt 🙈 Om något är fel
    Nej det är inget fel, du har antagligen redan haft ÄL däremot. Det är därför man ska sluta testa för det är ingen vits när hormonnivåerna väl gått upp :)
  • Anonym (Jennie)

    Kanske gravid? Jag skulle nog ta ett gravtest om jag var du. Min cykel kom igång trots helamning och jag har haft ägglossningtest som reagerat på gravidhormonet. Uppdatera gärna.

  • SKss
    Anonym (Jennie) skrev 2024-04-09 18:44:22 följande:

    Kanske gravid? Jag skulle nog ta ett gravtest om jag var du. Min cykel kom igång trots helamning och jag har haft ägglossningtest som reagerat på gravidhormonet. Uppdatera gärna.


    Tog ett gravtest nyss som var negativt, så tror inte jag är gravid.. Ska se om mensen kommer om ett par veckor, annars tar jag ett till! 
  • Anonym (Jennie)
    SKss skrev 2024-04-09 19:27:28 följande:
    Tog ett gravtest nyss som var negativt, så tror inte jag är gravid.. Ska se om mensen kommer om ett par veckor, annars tar jag ett till! 
    Ok. Ja gör så 👍🏼
Svar på tråden Positivt ägglossningstest i 5 dagar