• Anonym (Jag)

    Klä ut sig på förskolan (pedagog)

    Jag hittade ett diadem med öron och tillhörande svans på en krimskrams affär. Köpte detta och tänkte jag skulle ha på mig det imorgon på förskolan där jag arbetar. Är detta löjligt eller tror ni barnen kan tycka det är lite roligt ? :) 

  • Svar på tråden Klä ut sig på förskolan (pedagog)
  • Anonym (Jag)
    Anonym (B) skrev 2024-04-11 20:09:03 följande:

    Löjligt för vuxna, roligt för barn. Kör på.


    Så jag är löjligt? Ska jag strunta i det? :/ 
  • Anonym (B)
    Anonym (Jag) skrev 2024-04-11 20:29:16 följande:
    Så jag är löjligt? Ska jag strunta i det? :/ 
    Klart de vuxna kan tycka det, beror ju på vad du har för slags kollegor. Varför bryr du dig om det? Det är väl barnen du vill glädja?
  • Anonym (Berta)

    Alltså. Jag har ett kontorsjobb och en jobbkompis har vid enstaka tillfällen haft diadem med kattöron. Jättekul ju! Några tycker säkert att det är löjligt. Jag tycker att hon är cool! 

  • Anonym (SL)

    Barn tycker i regel om när vuxna bjuder till..
    Men känns märkligt att du jobbar på förskola och aldrig upptäckt det...

    Vi klär ut oss på min arbetsplats jämt...Dolly style vid Mello, påskkärring vid påsk, pumpa vid halloween etc etc etc...
    Varit diverse litteraturfigurer vid olika projekt och temadagar...varit busschafför när vi ska gå på utflykt och låtsas att vi åkt buss...ja bara fantasin sätter gränser...

  • Anonym (Haren)
    Anonym (SL) skrev 2024-04-11 20:52:50 följande:

    Barn tycker i regel om när vuxna bjuder till..
    Men känns märkligt att du jobbar på förskola och aldrig upptäckt det...

    Vi klär ut oss på min arbetsplats jämt...Dolly style vid Mello, påskkärring vid påsk, pumpa vid halloween etc etc etc...
    Varit diverse litteraturfigurer vid olika projekt och temadagar...varit busschafför när vi ska gå på utflykt och låtsas att vi åkt buss...ja bara fantasin sätter gränser...


    Ett år var jag påskharen och gömde ägg som de andra fick leta efter. I äggen låg det ordvitsar, roliga historier och possitiva och värmande citat. Det var uppskattat.
Svar på tråden Klä ut sig på förskolan (pedagog)