• TrolletsMor

    Han bestämmer utan att prata med mig

    Nu har exet återigen bestämt saker om barnen som rör mig utan att först prata med mig. I detta fall har han lovat barnen, och anmält till något som sker på min vecka utan att kolla med mig först. 

    Jag har tidigare sagt till honom att gäller det saker som rör båda måste man ju prata om det och vara överrens innan man bestämmer något. Han vet ju inte om jag hade något planerat den dagen eller om jag har ekonomi till det, eller vad som helst. Denna gången försökte han få det till att jag har problem med att barnen har aktiviteter och att jag minsann får anpassa mig till barnen om de vill göra något. Vilket ju inte var grejen alls. Jag har för övrigt inte sagt nej till något här utan anser att han inte kan bestämma vad som funkar åt mig. Vad blir nästa grej han bestämmer åt mig liksom? 

    Jag tycker ju att det är så man gör, man pratar med alla det berör innan man bestämmer något. Eller är jag den dumma här, är det verkligen orimligt eller konstigt att jag begär det? 

    Jag vet inte riktigt hur jag ska tackla detta, jag försöker hålla mig saklig men det blir väldigt provocerande när han ska hålla på och dra in barnen och att jag på något sätt inte bryr mig tillräckligt om dem trots att det inte ens var vad det handlade om alls. 

  • Svar på tråden Han bestämmer utan att prata med mig
  • TrolletsMor
    Tow2Mater skrev 2024-04-14 16:48:42 följande:

    Du har rätt i sak. Men kanske en tid vid familjerätten kan hjälpa er kommunicera.


    Samarbetssamtal har jag föreslagit tidigare, vilket han vägrar. Däremot har jag bokat tid för samtal för egen del men det är ett bra tag kvar, väldigt ont om tider tyvärr. Men det blir ju mer hur jag ska hantera saker.
Svar på tråden Han bestämmer utan att prata med mig