• Anonym (Hjälp)

    Vet någon något om UTERUS DIDELPHYS

    Jag letar efter information om just detta tillstånd och letar efter någon kvinna som har eller har haft det. Den viktigaste frågan för mig är om ni har kunnat bli gravida och hur graviditeten har varit.

    Min tonåring kommer att opereras för detta pga extrema problem och jag vill hitta så mycket info från andra som möjligt. Detta för att jag ska ha med mig alla frågor till läkaren som kan tänkas dyka upp. 

    För er som inte vet vad det är för något så är det en missbildning som uppstår i fosterstadiet där fostret får två vaginor och två livmodrar. 

  • Svar på tråden Vet någon något om UTERUS DIDELPHYS
  • Anonym (Char)

    Jag vet inte alls mycket, men jag hade en kollega för många år sedan som hade två livmödrar. Hon berättade att hon hade fött två barn ur den ena och ett ur den andra, så hon hade inga problem att bli gravid. Vet ej om hon födde med kejsarsnitt eller inte. 

    Jag hörde aldrig att hon skulle ha opererat sig, men det beror säkert på hur det ser ut. Vad bra att din dotter får hjälp med detta. Jag hoppas och håller tummarna för att hon kan få barn i framtiden. 

  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (Char) skrev 2024-04-15 11:30:37 följande:

    Jag vet inte alls mycket, men jag hade en kollega för många år sedan som hade två livmödrar. Hon berättade att hon hade fött två barn ur den ena och ett ur den andra, så hon hade inga problem att bli gravid. Vet ej om hon födde med kejsarsnitt eller inte. 

    Jag hörde aldrig att hon skulle ha opererat sig, men det beror säkert på hur det ser ut. Vad bra att din dotter får hjälp med detta. Jag hoppas och håller tummarna för att hon kan få barn i framtiden. 


    Tack för ditt svar. 
Svar på tråden Vet någon något om UTERUS DIDELPHYS