• Antony2413

    Min sambo vill ligga med någon annan.

    Brukar inte direkt skriva på forum och sådant eftersom aldrig tänkt på det. Dock hände de en grej häromdan som har nötat sig fast i huvudet på mig.

    Om vi kör en lång story lite short så har jag en sambo och vi har varit tillsammans runt 6-7 år och vi är runt 24 års åldern. Hon brukar åka väldigt mycket på fester och allt med sin vängrupp, medans jag helst kanske tar en öl med polarna och går på blåvitt(de är ju det rätta laget). 

    På söndag eftermiddag efter hon hade kommit hem från en 4 dagars resa med sina väninnor la frågade hon var riktigt sugen på ha ett one night stand. Vart lite som en chock eftersom vi har aldrig direkt vart inne på det ämnet. Vi har en bra kommunikation och kan ta upp allting med varandra. 

    Nu när man har suttit och tänkt på det en stund hade jag inte direkt haft någon problem med det, men samtidigt jag hade haft det. Trodde jag skulle vara förbannad eller bli sårad, men jag vart mestadels ba chokad och kluven.

    Nu vänder jag lite mer till er för att bolla lite om det hela. 

  • Svar på tråden Min sambo vill ligga med någon annan.
  • Tecum

    Frågade hon om hon fick eller var hon bara sugen?

    Hon är iaf ärlig men frågan är om hon är lika ärlig om sina känslor för dig? Annars borde hon inte vara sugen på andra.  Ni blev ihop unga och min tolkning är att hon vill ha frihet och leka av sig, det hon inte hann i tonåren. Kvittar nog vad du säger, det blir inte ni två för evigt. Får hon lov så blir hon snart kär i en annan, säger du nej är hon snart otrogen.
    Möjligen kan du prova med att kräva samma frikort som hon, då brukar suget minska... Eller föreslå trekant där du är med.

  • Anonym (Jag)

    Jag skulle göra slut omgående. Om inte jag räcker åt min partner så är dörren där ----> [_]

  • Anonym (Bengan)

    Hon har säkert  redan gjort det 
    snart grönt ljus från dig med så 
    blir nog många one night framöver 

  • Anonym (L)

    Förstår inte att du ens tar upp det här. Hade hon ens ställt frågan hade hon åkt ut med huvudet före.

  • Tukt

    Ni är fortfarande rätt unga, och har levt tillsammans förhållandevis länge. Hon  har förmodligen ett behov hon inte blev klar med, eftersom ni var så pass unga då ni blev ett par.
    Det är i sig inget konstigt, för så fungerar vi människor. Men eftersom ni uppenbart inte är i fas med varandra i den frågan, så bör du nog fundera på om om det är dags att avsluta. 
    Tror inte bara det handlar om sex, utan att hon inte var riktigt färdig med tonåren då ni blev ett par. Och det är något som är rätt svårt hantera med en diskussion, även om ni gör det med en terapeut eller liknande.

  • Anonym (fdPåJakt)

    Hm... hade min tjej ställt frågan på det viset, hade jag nog gissat på att det redan hade skett och att det var för att hon ville döva sitt samvete eller var orolig för att jag skulle få reda på det på omvägar.
    Jag hade inte velat vara tillsammans med en tjej som hade sådana funderingar, men vi är ju alla olika.

  • Anonym (H)

    Beroende hur lätt du får tjejer skulle jag säga 

    Om du går med på detta och som tjej får du ligga nästan direkt när du sträcker upp handen 

    Kan bli så att hon har legat med 10 och du noll 

    Men är du osäker så är svaret nej
    intresserad så testa att bjud in ett par, så byter ni med varandra. Båda får ligga med en

Svar på tråden Min sambo vill ligga med någon annan.