Inlägg från: snartfaster |Visa alla inlägg
  • snartfaster

    Saker ni trodde på som liten

    *Att det bodde en häxa under sängen (när det var Björnes låg hon under soffan och nynnande med i intromusiken) mamma fick jaga bort henne varje kväll annars så kunde jag inte sova.
    *Jag hade drömt att min mammas snälla kusin var en häxa, det trodde jag länge att hon var.
    *Att alla som pratade högt skällde
    *Att mina föräldrar visste allting
    *Att man planterade frön i naveln och så fick man barn
    *Att jag hade uppfunnit dagen tisdag helt själv.
    *Att man kunde få fyrkantiga ögon om man tittade för mycket på tv
    *Att det bara var fyllegubbarna nere på stan som drack sig fulla
    *Att grimarser kunde fastna i ansiktet

  • snartfaster

    och just ja, jag glömde ju bort...jag trodde att det bodde en gubbe i magen också, som hade ett litet rosa kök där han lagade till alla maten som man åt och åt upp den själv. jag tänkte mig att han hade skägg och orange kostym. Fru och barn hade han också, men jag vet inte vart de bodde för han var ju alltid i köket och det låg i min mage.

  • snartfaster

    yiyah: "det går en ängel kring vårt hus, han bär två förgyllda ljus, han har en bok uti sin hand, nu somnar vi i Jesu namn" menar du den?

  • snartfaster

    när jag var liten frågade jag pappa varför det stod milko på mjölkpaketen, pappa sa att det var för att det var så många barn som inte ville dricka mjölk, och då hade des krivit milko på paketen för att det skulle blir lite häftigare och efter det så drack jättemånga barn mjölk. en förklaring som jag köpte med hull och hår.

  • snartfaster

    kabumba: jag åkte någon skeppsliknande med min pappa när jag var 4-5 år i furuviks eller eskilstuna djurpark, jag såg att det satt en gubbe vid ratten på skeppet och var mycket arg på pappa för att han inte gick fram till gubben och sa åt honom att stanna för jag ville gå av!

  • snartfaster

    När jag var liten anordnade staden där jag bodde karneval varje år, inklusive ett karnevalståg med spexiga stadsbor. Själv trodde jag länge att det var karneval i hela sverige när vår stad hade karnaval och att det stackars karnevalståget hade gått ända nere från skåne och passerade oss i dalarna på väg uppåt genom hela sverige, tyckte att de var jättedukiga som orkade gå så långt.

  • snartfaster

    SpecialK: det gjorde du rätt i! själv ville jag inte ha såna där håriga äpplen (persikor).

  • snartfaster

    Jag trodde att Tomten tyckte mer om mig än om min kusin eftersom att han alltid gick först till mig, dvs vem det nu var som var Tomte så sa han alltid att det var dags att gå för att han ahde fler att gå till och att han skulle gå till min kusin Ida nu. Det levde jag gott på länge att Tomten alltid kom till mig först!

    jag trodde att alla som höjde rösten var arga eller att det var bråk på gång så jag var rädd för min morfar som alltid pratar väldigt högt och för gammelmormor som hörde så dåligt så att alla nästan skrek när de pratade med henne (en person som fick så mkt skäll måste ju vara farlig)

    redan nämda kusin hade en Kåldocka också, som hon hävdade att den levde och det trodde jag på. Vi brukade oroa oss för att kåldockan inte kunde äta någon mat.

  • snartfaster

    kela81: vi kunde sitta och stirra på den jättelänge och få för oss att den rörde på sig. vi försökte mata den, men det gick ju inte. jag tyckte också att den var lite läskig.

  • snartfaster

    kela81: själv kände jag nog någon slags skräckblandad förtjusning. Fast jag vet känslan, jag var livrädd för ett par troll som min pappa brujade ha i sin bokhylla, när jag sov där fick han plocka undan trollen. Numera är det mina troll, fast dfe ligger tryggt nedpackade i en låda i förrådet....eller?....

  • snartfaster

    Att man bara fick äta godis på lördagar. en gång åt jag godis en anna dag på väg hem från skolan och avslöjade gråtande mitt brott för mamma på kvällen

Svar på tråden Saker ni trodde på som liten