• hoffa

    Hemglass!!!

    Nu finns inte hemglass i hela landet, men f-n vad jag avskyr deras signalerande när dom kör runt i området.

    4 (fyra) gånger väcktes vår dotter idag av deras högljudda melodi, sista gången var hon så ledsen att hon inte kunde somna om. Det borde inte vara tillåtet att föra sånt oväsen!

    Visst, jag förstår att dom vill låta alla höra att dom är på gång. Men nån måtta får det ändå vara!

  • Svar på tråden Hemglass!!!
  • hoffa

    "Du vet inte hur bra du har det o har nog aldrig haft ett RIKTIGT problem är jag 100% säker på därför har du inget annat att irritera dig på.."

    Såna här svar är väldigt typiska för FL. Man måste vara knivskarpt tydlig för att ingen ska misstolka och vara nedlåtande mot en.

    Självklart har jag många andra och viktigare problem än en glassbil som pinglar. Men det är bara förbaskat irriterande att barnet blir rädd och inte kan sova pga ett företag som inte vill sänka volymen på sin melodi.

  • idiblon

    dannii: Jag blir förargad för att det är just något med glassbilens signal som gör min son väldigt rädd. Jag gissar på att det är den gälal tonen, eller att han helt enkelt uppfattar något ljud jag inte hör. Det finns inget annat han är rädd för, men när den signalen får jag trösta och avleda till tusen för att han inte ska börja gråta av skräck. Javisst kommer det att gå över och nej det är inte hela världen, men sluta med din nedlåtande ton.

    "Det jag har varit med om i livet gör att jag aldrig hade irriterat mig på en glassbil.."

    Kommentaren "det jag har varit med om i livet gör att jag aldrig hade irriterat mig" går att applicera på mycket, men när det gäller det här så är det mitt barns mående jag irriterar mig över att påverkas. Jisses. Ska vi jämföra livshistoria eller vad vill du? My god.

  • dannii

    Som ni hetsar upp er alltså hehe
    Ni tänker på ett sätt o jag på ett annat.............
    o jag har också rätt att säga vad jag tycker.

    Lite löjligt eller?

  • bizzy

    jag förstor dannii, jag bor oxo utaomlands, i madrid (du hade oxo bott i spanien har jag for mig..) vi bor po 13:e voningen och allt hors, anda hit upp, bilar som tutar hela tiden, folk parkerar ju i 2 filer, so nar den i forsta filen vill ut tutar de tills bil i fil 2 som stor i vagen kommer.. kan ju ta hur long tid som helst..
    glassbilen i sverige kommer ju iaf bara en gong i veckan, eller varannanvecka.. men det ar ju forstos jobbigt om ens barn blir rädd, trodde inte barn blev rädda for glassbilen.. men tydligen, det e ju trist forstos

  • idiblon

    dannii: Javisst har du rätt att säga vad du tycker, men du kanske kan göra det på ett sätt som inte är nedlåtande istället. Allas situationer är olika.

  • dannii

    Det va inte meningen, sorry..

    Har alltid sagt saker så som jag tänker dom utan försköning o det kanske låter lite illa, det va inte meningen.

  • MrsNelson

    På Tiden
    Ja det fattar jag väl, men oftast är man ledig på helgen och behöver inte stressa på samma sätt......

  • Clarenville

    Hos oss kommer glassbilen vid 21-tiden på fredag kväll.... Hur många köper glass då??

  • cotton

    De kör en kort stund i varje område varannan vecka. Den där truddeluttiga melodin glädjer nog fler än den irriterar.

    Sedan finns faktiskt ett rättsfall, ganska nytt, där en gnällig gubbe anmälde Hemglass till domstolen. Han förlorade. I domskälen stod bland annat att "oväsendet" var såpass sällan, såpass begränsat samt tillförde glädje att det inte kunde anses vara någon olägenhet.

    Tycker du så illa om ljudet (kanske alla störiga ljud) bör du överväga att flytta långt ut i skogen. DÄR är tyst.

  • bajjlada

    Jag har jobbat på Hemglass, och kört i områden där föräldrar kommit ut och bett mig snällt, "att nästa gång kanske jag kunde sänka den lite, just på deras gata". Och det är givet att vi gör det. Herregud.. Vi sänker om ni ber om det, skriver upp det på turlistan att "här ska det sänkas".

    Typiskt att sitta och klaga men inte göra något åt det. Gå ut och be dom sänka bara. Enkelt och väldigt effektivt!

  • ALY538
    Teskedsmamman skrev 2006-10-31 13:32:32 följande:
    www.hemglass.se
    där kan man maila till dem och be dem sänka eller flytta stoppet. I somras började ett konkurrerande bolag till hemglass köra samhället och min son blev hysterisk av signalen, jag lyckades snoka reda på vilket företag, mailade, ringde och till sist besökte företaget! Jag är extremt tillbakadragen och vill inte ta kontakt/ringa till personer jag inte känner. Jag är ensamstående på veckorna med 2 små barn... jag ser inte problemet, är du irriterad över nåt så gör man nåt åt det och sitter inte och gnäller om det, eller?!

     


    Reagerade han på Hemglass också eller bara på den andra?

  • Kallemjau
    ALY538 skrev 2023-02-14 16:35:39 följande:

     


    Reagerade han på Hemglass också eller bara på den andra?


    Lycka till med att få svar på ett 17 år gammalt inlägg. Haha, tittar inte folk på hur gammal tråden är innan man gör inlägg?
  • ALY538
    Kallemjau skrev 2023-02-14 17:05:39 följande:
    Lycka till med att få svar på ett 17 år gammalt inlägg. Haha, tittar inte folk på hur gammal tråden är innan man gör inlägg?
    Haha, det står inte för mig längre hur gammal tråden är :P
  • callmepreggoornot
    ALY538 skrev 2023-02-14 22:24:57 följande:
    Haha, det står inte för mig längre hur gammal tråden är :P
    Nej, det är ju din hobby att putta gamla trådar sedan flera år lilla gumman så datum är väsentligheter.
  • ALY538
    callmepreggoornot skrev 2023-02-14 22:28:58 följande:
    Nej, det är ju din hobby att putta gamla trådar sedan flera år lilla gumman så datum är väsentligheter.
    Jag är en kille och ingen lilla gumman. Gud, vilka reaktioner alla ger mig bara för att man svarar på en gammal tråd!
  • BaraLillaJag84

    Men böneutrop 6 ggr per dygn är ni helt okej med, de flesta av er! Men lite glass nån gång varannan vecka eller vad det nu är, det är jobbigt....!

Svar på tråden Hemglass!!!