• 1991

    Vilka länder kommer ni ifrån?

    Tycker länder, språk och allt i dess väg är jättekul och intressant..

    Är därför nyfiken på vilka länder ni kommer ifrån, och om ni kan dem språken?

    Själv är jag 50% Svensk, 25% Tysk & 25% Iranier.
    Kan dock inget av språken förutom Svenska då.. lite tråkigt kan jag tycka.

  • Svar på tråden Vilka länder kommer ni ifrån?
  • MissLilo

    Jag e 50% svensk 50% finsk. Kan ingen finska tyvärr. BAra svenska.
    Min man e 100% egyptisk, mena talar 4 språk flyttande.

    Så barnen e 25 svenska, 25 finska, 50 egyptiska.

  • Cinnalinna

    Jag är 50% spansk, 25% svensk och resten är tyskt/engelskt.

    Men jag känner mig svensk!

  • Cinnalinna

    Glömde språken. Jag pratar svenska och spanska sen jag var liten - min pappa pratade alltid spanska med mig och det var ju bra!

  • Emelie 1987

    75% svensk och 25% finne. Är dock ingen hejare på finska. :p  Jag är gift med en man som är 100% iranier. Så barnen är 50% iranier, 37.5% svenskar och 12.5% finnar.


    En man, två barn, tre älsklingar
  • Dunham

    Jag är 50% svensk, 12,5% engelsk, 12,5% irländsk, 12,5% estnisk, 12,5% rysk.. 
    Pappan till barnen i magen är 75% italienare, 12,5% österrikisk, 12,5% engelsk..

    Då blir barnen alltså.. 37,5% italienare, 25% svenskar, 12,5% engelska, 6,25% irländska, 6,25% estniska, 6,25% ryska och 6,25% österrikiska..

    Och min dotter från en tidigare för hållande är 75% svensk, 6,25% engelsk, 6,25% irländsk, 6,25% estnisk, 6,25% rysk. Hennes pappa är alltså helsvensk.

    Har jag räknat rätt nu? En himla blandning var det, mycket siffror för en trött hjärna. Solig

    Jag talar svenska, engelska, spanska, franska, tyska, en del iriska/estniska/ryska/italienska. Håller aktivt på att lära mig italienska, övriga språk som jag kan en del av lär jag mig inte lika aktivt. Men jag har alltid haft lätt för språk och varit väldigt intresserad av språk och litteratur, hoppas kunna överföra detta till mina barn. Min dotter kan svenska och engelska men håller på att lära sig lite italienska också (hennes biologiska pappa är svensk men ej särskilt med i bilden, hans val).

    Pappan till tvillingarna i magen talar italienska, engelska och en del spanska. Han håller på att lära sig svenska också.


    Tvillingar med bf 12/6! Mamma till Artemis (född 2010) och till min brorson Jacob (född 2008)
  • LillaJag06

    Jag är 100%grek och sambon är 100% alban :)

    Jag är född här och sambon kom hit som 6 - åring om det spelar någon roll

  • Mli 014

    Min man är dansk, jag är svensk med finska rötter.
    På långt håll har jag mongolska rötter som ger mig "kinesögon".

    Jag är mörk i ögon och hår, och min man har rött hår och blåa ögon.
    Vår son nr ett är blond och blåögd, och nr 2 tittar snart ut. âr jättenyfiken!!
    Ja just det jag pratar svenska, finska och danska.
    Mannen Svenska och Danska och detsamma gäller sonen.. =)       

  • Inima

    Ingen aning om hur många procent det är men vi är från Finland, Danmark, Schweiz, Österrike och romer. Jävla temperament har vi också

  • any19877

    Jag är ryss adopterad till Italien. Flyttade till Sverige när jag var 19. Min man är halv italiensk( pappan är fr Italien) och halv svensk( svensk mamma) så våra barn är 50%rysska25 svenska och 25 italienska;)

  • any19877

    Jag pratar ryska , svenska, engelska och italienska förresten men vi planerar att jag ska prata på italienska med våra twins och min man svenska

  • rosagubben

    Jag 50% kines(pappa), 25%svensk och 25% finsk(mamma). 
    Men jag talar dock bara svenska.(kan några finska fraser som jag pratar med min son)
    Mitt ex var helfinne(båda hans föräldrar finska) men född och uppväxt i svergie. 
    Så då är sonen... 25%kines, 12,5% svensk och 62,5% finsk...
    Försöker lära mig finska, så jag kan lära sonen finska... :) 

Svar på tråden Vilka länder kommer ni ifrån?