• Prusiluskan

    Hur är det att bo i Bromma?

    Vi var på husvisning i Bromma, men jag vet inte om jag skulle trivas där. Har alltså bara varit där idag! Hur är det att ha en bebis där? Finns det saker att göra? Är dte bökigt att ta sig in till stan?


    Finns det fina naturpromenader med vagn och vovve? Badställen på sommaren?


    Är det nån som bor i Bromma som kan berätta, tippsa eller varna ??

  • Svar på tråden Hur är det att bo i Bromma?
  • Snarkofagen

    Det är området som du tittat på kommer att bli TOPPENFINT! Där finns väldigt mycket grönområden runtikring och du har nära ner till vattnet och fantastisk promenadväg hela vägen in till stan. Där kommer du inte att störas av flyget, det där är LÅNG väg från flyget och ligger inte i inflygningsområdet. Jag bor själv i Bromma och trivs toppenbra. Babysim finns vid nya Bromma Center (vid flygplatsen) och har gott rykte, närakut finns vid Brommaplan och det är ju bra med tanke på lilla bebban som kan bli sjuk.

    Flytta hit, det är ett bra område och kommer bli utmärkt för ditt barn.

  • UNDERVERK

    Prusiluskan
    det är väldigt barnvänligt. Promenadvägar utan trafik, mycket parker, öppna förskolan, babysim finns vid coop (flygfältet).
    Det behöver inte bli ett projekt och ta sig i väg o bada, du behöver bara ta på dig kläderna och gå eller ta en buss i några minuter.
    4h gård finns med en rätt stor lek park intill.

    Kommer själv från andra sidan stan och skulle aldrig kunna tänka mig flytta tillbaka.

  • Prusiluskan

    Äntligen lite positivt om Bromma!
    usch, vad svårt det är att bestämma sig!

    Men är inte Beckomberga nån slags mental anstalt?

  • PyretS

    Jag är uppvuxen i Norra Ängby i Bromma och jag är väldigt glad att jag är uppvuxen där. Bodde där fram tills att jag var 18 och det fanns verkligen allt man behövde. Till stan tar det 20 min med t-banan. Änbybadet (mellan islandstorget och Ängbyplan) är ett jätepopulärt bad med restaurang/cafe, lekplats, minigolf vattenbanor mm. Det finns gott om förskolor och skolor från låg till gymnasium och flera av dem hör till de bästa i Stockholm (enligt olika undersökningar). Det finns också gott om lekplatser, naturområden och idrottsplatser. Vid Åkeshov ligger en simhall med gym och solarier.
    Norra Ängby är ett typiskt medelinkomst-område, fast åt det "finare" hållet. Det är tryggt och mysigt och perfekt att växa upp i, enligt mig :)

  • PyretS

    Det har legat ett mntalsjukhus i Beckomberga, men det är nedlagt sedan många år tillbaka.

  • PyretS

    Oj, det skulle så klart stå Ängbybadet. Så går det när man smygskriver på jobbet ;)

  • AmAnna

    Kan bara instämma i alla positiva inlägg om Bromma. Området där du kikat är jätte fint, kommer bli super när de byggt klart.
    Är uppvuxen i bromma o har flyttat t-baks hit för 2 år sen.

    UNDERVERK: vi bor oxå i Norra Ängby, vid ängbyplan ung. Trivs jätte bra!

  • KajsaSthlm

    Bromma generellt är en jättebra stadsdel att bo i. Just Beckomberga skulle jag kolla lite extra. Det finns en del hyresrätter i det området där det tyvärr inte är helt lugnt. Jag har har vänner som bott i bostadsrätt i Söderberga (ligger precis vid Beckomberga) och jag tyckte ofta att jag såg utslagna och missbrukare i området.

  • Jangle

     till KajsaSthlm  utslagna och missbrukare kan du ju hitta överrallt i sthlm så de kan man ju inte tänka på för då skulle man inte kunna bo någonstans

  • Mamman med två pojkar

    Jag bor intill Söderberga gårdsväg som KajsaSthlm skriver om.
    Visst, en och annan missbrukare och en och annan som inte har alla sina hästar i hagen, för att uttrycka sig så, ser man där men det ser man ju överallt som Jangle skriver.
    Jag trivs jättebra här och tycker att området är barnvänligt och att det är nära till allt man behöver.Det är gångavstånd till Vällingby och när de är klara med ombyggnaden kommer det säkert bli ett jättefint centrum.

  • C skywalker

    KajsaSthlm får Beckomberga att låta som värsta ghettot, så är det ju inte. Jag hade en kompis som bodde där förrut och jag tyckte både lägenheterna och området var nice.

  • Jordgubbstjejen

    Bromma är ett fantastiskt, vackert, säkert och barnvänligt område. Bromma har också väldigt många höginkomsttagare och fastigheter är mycket dyra. Jag bor i Bromma och tycker att det är underbart.

  • MsFry
    Jordgubbstjejen skrev 2024-02-11 19:18:24 följande:

    Bromma är ett fantastiskt, vackert, säkert och barnvänligt område. Bromma har också väldigt många höginkomsttagare och fastigheter är mycket dyra. Jag bor i Bromma och tycker att det är underbart.


    intressant... men tråden är 17 år gammal. Förhoppningsvis har ts bestämt sig för bostad redan. 
Svar på tråden Hur är det att bo i Bromma?