• Linnpinn

    Hörselskydd till 10 månaders på ishockey?

    Hej,
    Om en vecka ska vi gå på ishockey i Scandinavium och titta på Frölunda-Brynäs (Heja Brynäs ) och vi kommer att ha med oss vår kille på tio månader. Min fråga är: Bör vi skaffa sånna barnhörselskydd till honom? Eller räcker det med mössa med öronlappar? Vi kommer inte att sitta vid någon av hejarklackarna utan längst fram närmast isen där det brukar vara lugnt. Om ni har haft med er era barn på ishockey hur har ni gjort då? Alla tips och erfarenheter mottages tacksamt

    Hälsningar
    Linn

  • Svar på tråden Hörselskydd till 10 månaders på ishockey?
  • mhelena

    vi är på hockey väldigt ofta, och vi brukar oftast bara ha en mössa (beror på var vi sitter) på vår dotter. Hon brukar för det mesta sova under den tid vi är där. Fast å andra sidan har vi aldrig varit i scandinavium det kanske är högre ljudnivå där.

  • SmileyMalin

    oj...

    Nellie har varit på matcher sen hon bara var någon månad.. När hon var mindre hade vi alltid hörselskydd, men nu har hon börjat slita av sig dom hela tiden så nu får hon vara utan!

  • Rockmama

    Jag hade nog också satt på hörselskydd. Det är hög ljudnivå inne på Scandinavium.

  • Linnpinn

    Precis SmileyMalin skriver så tror jag att han skulle slita av sig dom precis hela tiden och då kanske det är bättre att satsa på en mössa som går att knyta fast under hakan?

  • ängeln 25

    Det är verkligen hög ljudnivå i scandinavium så jag skulle aldrig chansa.....Köp!!!

  • zasata

    jag har ju inget barn, men hade nog haft det på.. ar han av sig dom så kan nu ju ha vanliga öron proppar med också..

  • Linnpinn

    Tack för era råd. Det får bli en sväng till affären och inhandla skydd för säkerhets skull

  • annelieannelie

    Linnpinn- hur gjorde ni med barnvagn i Scandinavium? Vi funderar på att gå på Frölunda 15/10 men är osäker på om det går med vagn. Bebis är då 2 månader så vill gärna ha vagnen nära till hands. 

Svar på tråden Hörselskydd till 10 månaders på ishockey?