• svensdotter

    DOPKISTA??

    vår dotter skall döpas i april och vi vill hon skall ha en dop kista. vet jag fick en när ajg döptes av min mormor och morfar.. vart får man tag i en sådan??

  • Svar på tråden DOPKISTA??
  • Elfan

    Får man vara nyfiken och fråga vad en dopkista är? Har aldrig hört talas om det...

  • svensdotter

    elfan= en kista där man lägger ner saker man vill spara till sitt barn.
    vet inteom det heter bröllops kista ist kanske...

  • Nyfiken gul

    brudkista brukar väl sånt kallas...  som enligt gammal tradition ska fyllas med "bra-att-ha-saker" till deras första hem...

    ingen aning var man kan hitta sånt ny för tiden... vill du ha en ny kanske du får titta i lite möbelaffärer..

    vill du ha en äldre modell kanske du kan hitta en via blocket eller likande...

  • Sofie1979

    Mhm, vet inte om det finns dopkistor att köpa men kan tipsa om att ikea har en fin kista som heter dikad som utgår ur deras sortiment och nu sälje dom ut dom har jag hört. Kistan är jättefin antikbetsad, men om man vill så kan man ju måla om den.

  • Bess

    E man händig e dom ganska lätta att bygga. Men jag har oxå sett att man kan köpa på t.ex hobbyaffärer. Dom får man dock måla själv, vilket ju kan vara skoj

  • Marvelina

    finns på allt ifrån postorder till slöjdarmässor. pris varierar därefter.


    marvelina - not new and definitely not improved
  • svensdotter

    ja bröllopskista heter det nog.. skall kolla in tipset om kistan från ikea.. vill ju ha nytt..

  • svensdotter

    tack för alla svar...det hhjälpte mig massa... kram till er tar tacksamt emot flera

  • zätabo

    Hej!. Förmodligen är jag för sent ute, men jag berättar i alla fall att jag har en dopkista från 1800-talets början, helt original och i fint skick. Intresserad? Hör av dig!

Svar på tråden DOPKISTA??