• Misstiq

    Jobba hemifrån?

    Finns det nån som har bra tips på vart man hittar "jobba hemifrån" jobb?
    Jag vill verkligen hitta ett sådant jobb, men jag vet inte vart jag ska börja leta.

    Finns det kanske nån här som redan jobbar hemifrån och som kan komma med lite för och nakdelar??

    Tack på förhand!!

    Mvh/ M
  • Svar på tråden Jobba hemifrån?
  • presens konjunktiv

    Jag jobbar hemifrån. Är egen företagare. Jag känner nog ingen anställd som jobbar hemma, utan det är egenföretagare och frilansande timanställda.

  • sandiberu

    Telefonförsäljarjobb brukar man ju kunna få jobba hemifrån med. Jag jobbade lite åt Momenta förut, de söker folk mest hela tiden. www.momenta.se/

    Fördel är ju att det är lite mer fritt att jobba hemifrån - en nackdel är att det är lätt att man börjar pyssla med annat istället. Man måste ha väldigt bra självdisciplin.

  • Pebbles82

    Jag jobbar hemifrån ibland, men det blir lätt tråkigt, så oftast befinner jag mig på kontoret. Vi har alltså fri arbetsplats, vilket är väldigt skönt. Jag jobbar inom ekonomi/admin. Det svåra är just att lägga upp sitt schema. Jag sover lätt bort dagarna hemma och får jobba ikapp senare istället!

  • Konvaljen

    jag jobbar hemifrån kanske 30% av min tid. Jag har ett fritt jobb inom den akademiska världen.

    Fördelen att vara hemma är att det är skönt och ingenting som stör. Nackdelen är att det är lätt att göra för lite, idag har jag till exempelt gjort kanske 3 timmar effektiv tid mot de 7 som jag borde ha gjort. Det slår ju bara tillbaka på mig själv sen.

  • MrsNelson

    jag skulle gärna ha jobbat hemifrån! Men tyvär är jag värdelös på telefonförsäljning...ingen som vet något annat man kan jobba med hemifrån?

  • Virriga Vera

    Jag kan erbeta hemifrån om jag vill och tycker det är ok att göra någongång. Jag har en tendens att jobba för mycket, att inte ta raster o.s.v när jag jobbar hemifrån. Jag skulle inte vilja ha min arbetsplats hemma.

  • Virriga Vera

    Tänk på att när du jobbar hemifrån så har du inte tid att passa barn. Ingen arbetsgivare vill ha arbetstagare som samtidigt skall passa barn.

  • patrikiden

    Jag jobbar också hemifrån normalt 4 dagar av 5. Arbetar med IT säkerhet på IBM. Fungerar ganska bra, men man måste ha disciplin. Arbetar med kunder inom hela norden så de flesta möterna blir via telefon. Och då spelar det ingen roll om man sitter på kontoret eller hemma.

    Ibland så blir det lite tråkigt, utan att ha jobbar kompisarna runt omkring sig. Men är man hemma så kan man jobba i lugn och ro.

    Har dock inget bra tips på jobb hemifrån. Alla på IBM jobbar inte hemifrån, utan bara vissa om det finns förutsättningar för det.

    MVH Patrik

  • Konvaljen

    jag jobbar som universitetslärare/forskare/studierektor

    frilansar även en del och då sker ju allt jobb hemifrån, även om jag ofta går ut på café då jag skriver

  • skorpionen80

    Varför vill du jobba hemifrån? Känns som det är lite fel att söka jobb med det som enda kravet..

Svar på tråden Jobba hemifrån?