• eilema

    Nu får det vara nog med denna jäkla glassbilen!!!

    Varje onsdag klockan 20,00 kommer glassbilen här. Kör upp precis utanför där vi bor och sätter igång sin jäkla siren HÖGT som bara den om och om igen. Preciiiis när min son gått och lagt sig och börjat komma till ro. När glassbilen börjar vråla blir han livrädd, han gallskriker och klamrar sig fast runt min hals och tar en evighet att lugna ner igen. Sen ligger han och snyftar en bra stund efteråt. Han är verkligen panikrädd för de jäkla "sirenerna" o jag förstår honom, det låter högt!!

    Ska man behöva ändra sitt barns sovrutiner för en jäkla glassbils skull!? Eller ska man stå ut med att han blir så rädd varenda onsdag och inte kan sova!?

    VARFÖR får glassbilen lov att spela så högt så sent när de flesta barn sover eller ska sova!? VEM är det som ger dom lov att spela så sent? Var klagar man!?


    Det är en Lillebror !!! (v.33+2=47 dagar kvar!)
  • Svar på tråden Nu får det vara nog med denna jäkla glassbilen!!!
  • miniGrynet

    Men vad alla har glassbilen hos sig på samma dag o tid, vi har oxå den här på onsdagar runt 20-tiden.
    Har tänkte på det flera ggr, varför åker man så sent?
    Många barn som ska lägga sig då eller nyss lagt sig, vår dotter är så liten än så länge så hon reagerar inte på den.
    Men JAG gör!

    Hade oxå ringt o klagat, helt klart!!
    Det är säkert flera i ert område som störs, om fler ringer o klagar så kanske det är lättare att ändra på nåt!
    Hoppas ni lyckas!


    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Mamman med stort M

    Vi har dom här kl 18.30 så vi har ju en mer behaglig tid, men dom åker in på gården och grejer. Mindre skoj eftersom dom inte åker långsamt direkt..


    (¯`°?.¸ ღ Mamma till Anton 29/12-02, Mathias 24/8-04 & Mini i magen v.38 ღ ¸.?°´¯)
  • Joona

    Kolla med de andra barnfamiljerna i området och klaga i samlad trupp!
     "Det är ju så synd att bilen kommer kl 20 och väcker barnen då hinner ni ju inte ut till bilen o köpa all god glass de kommer med! Kom vid 17 istället!"   Man måste kanske smöra lite för dem hihi

    Det är faktiskt förskräkligt!

  • vagabond77

    "Samma problem här,vem fan vill köpa glass mitt i vintern kl 2030 på kvällen.. "

    Glöm inte att hamburgare och pommes frites ingår i sortimentet.

    De erbjuder att man kan få notis i mobilen via sms när glassen är ute på gatan som en påminnelse. Vore det inte dags att skrota krigssignalen från bilen då?

  • Carro

    Lite OT;

    Om ni sätter in denna texten till glassbilens melodi så stämmer det exakt;

    "Nu lurar vi barn, nu lurar vi barn, på deras veckopeng"

    Flört

  • Luddvar

    Väldigt OT men här kommer glassbilen 15.15 och då är man ju inte hemma så vi kan inte köpa deras j-a glass iallafall.

  • Pockadockan

    Tänk att våra barn kan vara så lika men ändå så olika! Liam ääääälskar glassbilen


    LiamLej + Mamma = sant
  • ALY538
    eilema skrev 2007-03-21 22:47:58 följande:

    Whitetiger:

    Haha, den va bra!!

    Ska kolla upp vart man ringer och klaga, de måste ändra tiden. Fattar inte va de ska ut o göra om så sent om kvällarna, helt sanslöst!


    klagar*!
  • Gameofthrones

    Finns det inget annat och klaga på. 

    Vi äter glass året runt. 

    Varför skriver man här om man är irriterad på en glassbil? Varför kontaktar man inte glassbilen på deras hemsida?

    Jisses, vad arg man kan vara för en glassbil. 

  • ALY538
    Gameofthrones skrev 2022-03-24 13:39:32 följande:

    Finns det inget annat och klaga på. 

    Vi äter glass året runt. 

    Varför skriver man här om man är irriterad på en glassbil? Varför kontaktar man inte glassbilen på deras hemsida?

    Jisses, vad arg man kan vara för en glassbil. 


    Precis, jag älskar hemglassbilar.
  • ALY538
    Gameofthrones skrev 2022-03-24 13:39:32 följande:

    Finns det inget annat och klaga på. 

    Vi äter glass året runt. 

    Varför skriver man här om man är irriterad på en glassbil? Varför kontaktar man inte glassbilen på deras hemsida?

    Jisses, vad arg man kan vara för en glassbil. 


    Besöker glassbilsfabrik på måndag!
  • Gameofthrones
    ALY538 skrev 2022-03-24 16:24:07 följande:
    Precis, jag älskar hemglassbilar.
    ALY538 skrev 2022-03-24 16:24:22 följande:
    Besöker glassbilsfabrik på måndag!

    Haha :)

    Supergott! 
  • ALY538
    Fröken NollÅtta skrev 2007-03-21 23:44:00 följande:

    Det är samma här, kl 20.00 varje onsdag preciiiis när sonen somnat in gott kommer den förbannade glassbilen och tjuter ut sin melodi högt och ljudligt så att sonen vaknar och man får börja om från början igen.


    somatin?
  • ALY538
    Gameofthrones skrev 2022-03-24 18:22:09 följande:
    ALY538 skrev 2022-03-24 16:24:22 följande:
    Besöker glassbilsfabrik på måndag!

    Haha :)

    Supergott! 
    Japp, tyvärr så har dom nya glassbilarna obehagligare signal än dom gamla! :/
Svar på tråden Nu får det vara nog med denna jäkla glassbilen!!!